Måndag

Så var sportlovsveckan igång. Vi började i helgen med en tripp till paradiset, till husvagnen i Borgafjäll. Hela familjen för första gången i vinter. Vilken skillnad det var att ha ett extra rum!! Inte alls lika rörigt och jobbigt, fast jag skulle ljuga om jag säger att det var konfliktlöst ;)
På fredag åt vi först gomidda och sedan var vi ute allihopa på en kvällspromenad i blåsvädret, men alla var rätt varma innan vi var hemma.
Lördagen började med snöskottning, 2dm snö hade lagt sig som ett fluffigt täcke på natten. Det var blåsigt och strålande sol. Vi följde ett mycket trevligt gäng ut på skotertur efter Korpådalen, de riktigt rutinerade hittade en MYCKET fin driva att gräva ner oss i, helt vindstilla och solstek :) Underbart! Barnen lekte och vi vuxna njöt av solen och maten!
På kvällen fick jag besök av Therese, det var väldigt roligt att få surra och träffas!
Saknar er så mycket alla gamla vänner!








Melvin är på vift så han missade jag med kameran tyvärr...

På söndagen slogs tvn igång tidigt, vi tittade på Vasaloppet. Jag beundrar verkligen alla de som ställer upp och klarar att åka 9 mil skidor. Jag hoppas att jag nått år fixar det och det får gärna vara förhållanden som igår när jag gör det!
Jag blir så sugen på skidåkning, men just nu finns ingen ork till sånt, jag har verkligen förvandlats till en soffpotatis. Det tar hårt på psyket, än om de har sin förklaring så gillar jag inte att inte orka...
(Men såklart är inget mer värt än att va trött av denna anledning.)
Jag är mäkta stolt över lillebror som åkte på 5tim och 35min! Så jag borde ju ha det i blodet, eller??

Amanda och Melvin åkte bräda/slalom hela dagen, är grymt imponerad av deras energi oxå! Jag slappade i husvagnssoffan med stickningen. Andreas och Alfred var ute och körde lite skoter.


Nästa år har mamma och pappa lovat att jag ska få lära mej åka oxå!!




En mycket bra helg!

Idag var en bra dag på jobbet (som de flesta dar) och ikväll hade vi Maria, Jon och Joel på middag.
Lika trevligt/mysigt som alltid, jag är så glad att vi har så fina vänner! Ni betyder massor!!

Alfred somnade själv (två gånger ikväll faktiskt) det är hög tid att han lär sig det! Så jag har fått en del gjort, först är körkortspapperna ifyllda och fixade. (Helt otroligt att de redan gått 10 år sedan jag tog det!!!)
Har även skrivit min ansökan om grav.penning, hoppas jag får den, vet inte hur de ska gå annars...

Nu = En unge i minuten

(Tack för alla kommentarer och grattulationer, det var trevligt!)
  



Kommentarer
Postat av: Ida

Så härligt!

Jag saknar er! Jag vill kunna komma över närsomhelst och bara prata lite, ta en fika, följa med på utflykt!

Kan vi rulla ihop landet? ;)



Stor kram min fina vän!! Snart har du orken tillbaka!!

2011-03-07 @ 20:53:19
URL: http://dobelieve.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja tack för ikväll! Jag har hunnit med att laga middag efter att pojkaarna lagt sig plus paketera 3 paket som ska iväg imorrn. Usch, nu är ja trött och mäkte stolt att ja inte sett på nån tv ikväll. =) Fast ja såg ju på datorn medans ja lagade mat... ;)Så lite fusk vart de allt. =P Kram och godnatt!

Postat av: Nina

Härliga bilder =)

Ni verkar ha haft en toppen helg! Sånt gillas!



Jag och Melvin tittade oxå på en unge i minuten. Tårarna bara spröt på mig. Melle blev lite brydd. Så jag fick ju förklara att det är så underbart att se en bebis födas och att man tänker på då man kämpat ut sina egna barn.



Och tiden går fort, snart är det du som ligger där och kämpar på!

Hoppas du får havandeskapspenningen beviljad! Ska hålla tummarna hårt!

Frågade Melvin ikväll om du fått någon bebismage.

JAAA det syns sa han ;-)

Han är då eld och lågor över att få åka buss upp till Borgafjäll på onsdag!



Kram kram

2011-03-07 @ 22:57:10
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Klart ni har boken på Wiiks, där finns ju ALLT! :-D Var ett tag sedan jag kikade in där så jag måste göra mig ett ärende dit snart... Kram kram

2011-03-10 @ 14:32:08
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0