Graviditetsledig

Så har jag äntligen blivit ledig från jobb och slit. Nu ska jag vila upp mej och förbereda ankomsten av
vår lill* skrutt. Det känns konstigt, det är en väldigt knepig känsla just detta att vara hemma själv, Alfred ska gå på dagis hela juni. Det känns nästan olagligt.
Men mitt sunda förnuft övertalar mej ändå att vila i några veckor och bara ta hand om mej själv. Dock är jag inte själv då Andreas barn går i skift här hemma :) Men de är ju stora och sover mest bort dagarna. 
I juli får även Alfred sommarlov!
Alfred älskar att gå på dagis och väljer ofta de när jag frågar om han inte vill va hemma.

Denna vecka har jag hunnit med saker som jag inte gjort på flera månader, typ läst en bok, suttit i min hängstol på altanen och myst med en kopp te, tagit promenader varje dag, lagat riktig mat. Jättehärligt, jag njuter verkligen. Samtidigt som jag kan göra alla måsten utan att knäcka mej själv. Jag har planterat ut alla blommor runt huset och börjat med vårt matbords makeover, det ska förvandlas från furu till vitt. Massa slipning, tror de var båtfernissa i lacken. Nu har jag dock kommit till målningen, hoppas de blir bra!

Andreas har jobbat över nästan alla dar denna vecka, vilket jag tycker är lite tråkigt, lite stor omställning att ha massor med folk omkring sej jämt till att bli helt ensam... Men vi överlever, värst är de när jag inte klarar alla mina projekt på egen hand, bordet väger bly och de är inte så lätt att bära runt på när magen är i vägen och alla muskler förtvinat :P

Idag ska jag och Alfred cykla till Lajksjön och fika på Wiks Sommarcafe, fredagsmys!! Hoppas att magen tillåter cykling, annars få vi lifta hem med Andreas när han kommer från jobbet.

Ikväll håller vi tummarna för mina bröder som ska starta Vätternrundan, jag är mycket imponerad, som vanligt och är inte orolig alls utan bara förväntansfull att få se tider och höra kommentarer från upplevelsen! Även min fina vän Ina med karl ska cykla. Hoppas de får en fin natt och morgondag!
 
Hoppas Ni får en fin fredag!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Vila upp dig ordentligt, men njut av cykelturen om du orkar den!! :) Annars får du låtsas att du är brorsan som kör vättenrundan! :P



Ta hand om dig vännen. Får man önska en bebismagebild!

2011-06-17 @ 12:14:02
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hi hi ja jag minns kännslan av att man nästan var "olaglig" då man gick hemma (i mitt fall sjukskriven) de sista veckorna. Men oj så välbehövlig att få den vilan, varva ner å ladda inför det som komma skall. Din förlossning får Vätternrundan att verka som en liten cykeltur bara i jämföresle... det sägs väl att ett maratonlopp å en födsel är lika krävande ler Så ladda allt vad du kan!!! Å tack snälla för grattiset, känns så skoj att få jobba med det jag utbildat mig i och arbetat med i så många år redan! Midsommarkramar <3

2011-06-22 @ 10:04:57
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jag håller med dig!!! Liseberg eller Grönan slår lätt allt vad cirkus heter. Tänkte just på hur de loppbitna kamelerna hade det, kan inte vara skoj att kuska runt som de gör... så näeee. Nu har hon fått gå, men fler besök blir det nog inte, bättre saker kan man göra. Ångrar att jag itne lade cirkuspengarna på ett litet tält i stället, så hade vi haft kul massor av ggr istället :-D KRAM!

2011-06-22 @ 18:30:40
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0