Knäckt, men njuter rätt mycket ändå

Jag blir så knäckt av denna väntan/värme de är svårt att va på topp jämt. Tur det var lite svalare idag. Igår tog jag en välbehövlig tupplur i ett svalt och mörkt sovrum, skulle kunna ligga där hela dagen, men de går ju inte. Det är väldigt skönt att kunna vila lite när jag behöver det.
Idag har det dock inte blivit någon vila, vi började dagen i blåbärsskogen jag och Afred, med sällskap av min bror. Det blev några liter och massor med myggbett :)
Sedan har vi rensat dem och gjort både blåbärskaka och nu gräddas en paj i ugnen. Det är sååå gott med färska blåbär!

Fast tiden går sååå långsamt så rinner ändå sommaren förbi, vi tillbringar massor med tid på sjön, det är så härligt med vatten och båtar!
Jag har t.o.m. badat denna vecka flera gånger, å de va hela 24 grader en kväll, ljuvligt!
Hoppas på en minst lika bra sommar nästa år så jag kan busa med Alfred i vattnet, för han är verkligen ett vattendjur, badar i timtal om han får!
I fredags åkte vi Snipan på Bellvikssjön igen, badade, lekte, lagade middag och sedan satt vi bara och njöt runt elden. Alfred fiskade med morbro Patrik och fick stora abborrar.

Ikväll var vi ut med båten på Lavsjön, Andreas svarta pärla som han ängnat största delen av semestern åt, det blev en besvikelse även denna tur, motorn vill inte alls gå som den ska.
Så nu blir de till att tröstäta paj :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja alltså vilken sommar vi haft! Har verkligen njutit den senaste månaden!

Älskar sol och värme.

Men nu äre kallt och regnigt!

Hösten är här känns det som =/

Känner mig inte redo för den än.



Hoppas du mår bra.

Nu tyck jag att ni kan åka in.

Är så nyfiken =)

Kram kram

2011-08-06 @ 11:56:52
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0