Premiärdoppet

Dagen på jobbet var trevlig, jag har plockat med våra varor mest hela dagen, sedan smet jag iväg lite tidigare och blev klippt av Bettan, snyggt som vanligt, får se hur jag får till det imorrnbitti... bäst att ställa klockan lite tidigare än vanligt.

Ikväll har vi badat, jag och mina pojkar. Det var väldigt varmt och behagligt i vattnet! Alfred sprattlade runt som en fisk, lite bekymmer med att ha munnen stängd när han simmar, han skriker av lycka hela tiden och då blir det många kallsupar.
Ser fram emot en badhöst! Det är så mycket roligare att hitta på saker nu när han är större :)
Melvin såg vi knappt till, han dök och lekte på djupet, mycket barn var det oxå, roligt att se att Dorotea sprudlar av nytt liv!

Jag har inte badat många gånger i sommar (blir mer och mer badkruka, har det med åldern att göra tro!?) men för Alfred är det aldrig för kallt för ett dopp. Han badar tills han blir blå. 
Dessa bild är tagen på Bellvikssjön vid Tallholmen, mor och far bjöd med oss på en tur med Snipan i somras, ljuvligt! Denna sjö tillbringade jag många dagar på i min barndom, tältade och fiskade. Så det är många härliga minnen som dyker upp när vi kommer dit!







Vi var ute och provade fiskelyckan i lillbåten och gisses vilken gädda vi drog upp, Alfred tyckte att vi skulle "Kasta bort den".
En mycket härlig kväll! Önskar det var fler sånna på året, men nu verkar hösten ha kommit, -2 grader inatt. Det är så trist att det ska frysa just när alla blommor ute är som vackrast!



Kommentarer
Postat av: Maria Lindqvist

vad roligt att bada! Vi måste nog också ta oss till badhuset snart. För jag hoppas det var där ni badade. =P

2010-09-02 @ 20:42:36
URL: http://tvillingmammanpalandet.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilka härliga bilder!!! Å så snart det blir varmbad så ska Holger få testa badhuset :-) Kram

2010-09-04 @ 20:18:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej Dorro!

Va mysigt att få höra hur du haft det! Har ju saknat att få läsa om ditt liv i norr. Åh saknar ju dig, saknaden blir inte lika stor när man får läsa om dig & familjen!

Jättefina bilder & va stor lillkillen affe är!

2010-09-05 @ 18:07:57
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: carola

hittat hit via Ninuz, ska kika runt lite senare.

Nu väntar tåget på mig..



kram

2010-09-05 @ 21:50:42
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Va roligt med lite uppdateringar från dig!

Missar ju allt badande denna höst =/ Men ska höra om inte mamma kan ta Sam och fara på badhuset då det blir varmbad! Vill ju att han ska bli van vid att bada där.



Ja lila är en underbar färg. Är helt såld på den färgen!

Ha en fin arbetsvecka!

2010-09-06 @ 20:28:33
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0