Lördag

Igår var vi på Hälsoloppet i Dorotea, vi är med i ett projekt (hela Västerbottens befolkning) som heter Hälsa 2020, vilket går ut på att vi ska vara världens friskaste befolkning år 2020, arrangörerna var Folkhälsorådet i Dorotea. (De va även de som stod bakom föreläsningen "Trött, sliten eller ständigt förbannad" i torsdags.) Vi hade en trevlig kväll, trots att regnet låg i luften och endast grå moln på himlen, så var humöret på topp och stämningen bra! Först uppvärmning och sedan fick vi springa/lunka eller gå valfri sträcka, jag och min hurtiga vän M sprang såklart 5km, det gick hur lätt som helst för oss båda ;) Karlarna och alla våra pojkar sprang 800meter. När vi kom i "mål" fick vi en lott var, alla barn vann priser och de flesta vuxna oxå. Alla partier var med och bjöd på diverse godsaker, en mycket trevlig kväll!

Idag har gubben och Baloo vart i skogen på promenad ;) jag och pojkarna har varit och badat, det var helt okej temp. 31 grader. Alfred utvecklas massor i vattnet, från att inte ha haft minsta kontroll till att kunna sparka sig fram dit han vill utan allt för många kallsupar. Det är en fröjd att se lyckan i ansiktet på honom.
Melvin är verkligen en favorit, då han hela tiden hittar på något spännande, äkta syskonkärlek, de är väldigt nära mellan gråt och skratt när de leker/busar.
Syskon är verkligen GULD värda!

Nej nu ska jag börja med maten! Hoppas Ni får en härlig lördagkväll allihopa och
KOM IHÅG
Rösta imorgon om du inte redan gjort det!


Älskar att bada!

  


Kommentarer
Postat av: Maria Lindqvist

Haha! Tala för dig själv... =P Men tack för en toppenkväll igår! Skönt att veta att man kan ta med pojkarna en bit in på kvällen också.

2010-09-19 @ 11:55:17
URL: http://tvillingmammanpalandet.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja måtte många rösta så vi får en ny regering... Kram

2010-09-19 @ 12:34:47
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Julia

fin blogg, hur äre idag?

2010-09-21 @ 13:31:28
URL: http://juliaholgersson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Måhh gumman, såg just ditt inlägg i min döda blogg. :D Saknar dig med! Det vore nog bra att planera in något snart så vi inte dör av saknad. :D PUSS

2010-09-21 @ 21:56:16
Postat av: Mina två små hjärtan

Ja det går bra, jag försöker på alla vis att komma ihåg den på måndag då ;)

2010-09-22 @ 14:52:21
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0