Fjällhelg

I helgen har jag varit i Borgafjäll och plockat svamp, umgått med underbara människor och haft det bra! Vi hittade inte speciellt mycket svamp, men huvudsaken var att vi var ute på fjället och i skogen! Jag kände där att jag verkligen saknat den delen av mitt liv! Sommar/höst fjäll har jag fått alldeles för liten dos av på sistone.



Jag fick plocka mina alldeles första kantareller iaf! Sedan blev det mest taggsvamp, den är lättare att hitta tycker jag och väldigt god den med.


En tur upp på Borgahällan hann vi med när vi lessnat på svampen, OJ vad jag njöt, trots svett och flås så är det härligt att komma upp på lite höjd och få en massa utsikt (punchrullar och chokladbollar) som belöning.

Skulle ljuga om jag inte sa att 1400 höjdmeter känns i benen idag, men de är en skön känsla :) och faktiskt inte allt för ond.




En jättetrevlig helg, helt i min smak!
Tack för sällskapet, lättsammare människor är svåra att hitta... Ni är guld värda!


Kommentarer
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Härligt att få ha en helg i skogen och med goda vänner!

Härliga bilder!

Ja jag hoppas på en kanon vecka!

Är fruktansvärt trött så jag vill inte ha nå tjafs och bråk. Men än så länge går det bra.

Melvin dammsugade till å med idag. Det värmde i mamma hjärtat!

Kan tänka mig att det är tyst hos er nu. Men det är ju skönt det med.

Kramar!

2010-09-06 @ 21:15:42
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men guuuuud så härligt, sitter här grön av avund! Nästa år får du gärna kidnappa mig på en tur upp till borgahällan :-) Har aldrig varit där... Kram!

2010-09-07 @ 12:25:35
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Maria Lindqvist

tack själv för att DU är du! Längtar redan tills nästa tripp när det nu blir... inte alltför långt borta hoppas jag. Kram

2010-09-07 @ 20:02:18
URL: http://tvillingmammanpalandet.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tar det som ett löfte :-)

2010-09-08 @ 10:20:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sofie

Välkomen tillbaks!;) Jag har saknat ditt bloggande!



Du, den där fjällturen hade jag inte heller sagt nej till! Gud vad skönt att bara komma ut i naturen och få all den friska luften och sånt! Har bllivit alldeles för lite sånt för mig den här sommaren. Har mest jobbat och åkt tåg... Får nog uppdatera dig med ett mail tror jag!;)



Skönt att höra att ni har det bra och sånt!:) Var rädda om er! KRAM

2010-09-08 @ 10:39:33
Postat av: ¨carola

åh vad fuskigt..Vill också bo nära fjällen.

Funderar på att vandra med barnen nästa år.



Var till Abisko för24 år sen med skolan, en resa jag aldrig glömmer.

Så vackert.



Stor kram

2010-09-14 @ 00:28:05
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja, ja har ju iaf snygga byxor ;) Fast det syns alltför väl att ja e mest sliten asg

2010-09-14 @ 13:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0