Förkylning och Äventyrsbad

Förra veckan var en tung vecka då jag åkt på förkylningen som härjar runt om i Dorotea och säkert överallt. Det är i alla fall en av de envisatse virus jag haft, det började med halsont och sedan fick jag ögoninflamation av Alfred, och lite feber sedan nu fortfarande lika ont i halsen och även rethosta och massor av näsblod... suck! Jag vet att det är en vanlig förkylning och inget allvarligt, de är inte synd om mej, men jag är så väldigt rastlös nu! Vill bli frisk och kunna träna t.ex. jag längtar efter att få svettas under en skivstång, att göra en massa sit ups, springa 10 tunga km, eller ta en premiärtur på skidorna. Jag orkar knappt en promenad... i alla fall så får jag jättemycket hosta av den så de är inte värt en sömnlösnatt för en promenad.
Men jag blir säkert frisk, alldeles snart! 
Jag är inte så sjuk att jag inte jobbar, det är bara träningen jag avstår och besök hos folk som jag inte vill smitta ner, som gamla och bebisar t.ex.
Så nu vet ni hur det ligger till med min hälsa, kan oxå berätta att min omgivning aldrig har varit sportigare, hela Lavsjön (nästan) går på styrketräning 3ggr i veckan, min käre (fast just nu enerverande) bror åker skidor och kastar hantlar värre än vanligt. Min sambo(!) har nästan blivit fanatisk vad gäller styrketräning.
Jaja, de är bara några veckor det handlar om men detta knäcker mej... jag äter kakor och dricker te. Klickade hem lite nya pocketböcker så jag ska ha något att sysselsätta mej med.
Just för tillfället har jag öppnat Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann 



Har hört många som tycker denna är bra så jag hoppas det.
Egentligen borde jag göra en massa saker, t.ex. slå in julklappar, sy färdigt våra julstrumpor, städa, sova... men jag kommer mej inte för något ikväll.

I helgen var vi på bussresa med Lajksjö sportklubb/intresseförening. Vi åkte till Ö-vik och badade på Paradisbadet, det var jätteroligt, trots att jag fick börja med att vila en timme, men sedan åkte vi alla banor och stojade runt i flera timmar, tills Alfred va blå om läppar och näsa. Då var vi tvugna att ge oss.
Alfred älskar att bada, är inte ett dugg rädd för vatten (jag hade önskat att han var lite försiktig i alla fall) han kastar sej själv ut i banorna, så det var med hjärtat i halsgropen jag jagade ikapp honom i forsen flera gånger. Men roligt hade vi!
Vi hann ut en sväng på stan oxå och kikade i affärerna, jag, Amanda och en sovande Alfred, det blev inget handlat men mycket fint såg vi!
Dagen avslutades på MammaMia, jättegott, jag åt samma som sist, Pasta med fläskfile-, bacon- och ädelostsås.
Sedan åkte vi hemåt trötta och nöjda.



Nu på lördag är det dags igen, då åker Lavsjö ISS på bussresa till Sundsvall, för att prova Himlabadet eller shoppa loss på Birsta. Såklart åker vi till Himlabadet :)

Ha en fin vecka mina läsare och vänner!




Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha det var inte meningen att skicka ett tomt inlägg, men Holger hann radera det :-)

Skrev just att Lavsjön verkligen är en levande by å att ni hittar på så mycket skoj, sådana gånger kan jag sakna gemenskapen man har i en by! Hoppas ni får det riktigt skoj! KRAM

2010-11-16 @ 11:52:29
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja ni hittar på massa roligt i lavsjön. Härligt!



Ja det går ju upp och ner. Vissa dagar är skit och andra är underbara. Men oavsett vad så älskar man ju sina barn mest i hela världen!

Å Sam kan va så otroligt go och glad. Men det är hans skrikande som gör att man nästan bryter ihop. Och Melvin retar han hela tiden. Så det blir sju resor värre =/

Ja Melvin ser framemot att få fara och bada =)

Hoppas ni får en toppen dag i sundsvall. Så är Melvin hjärtligt välkommen tillbaka på lördag kväll!



Kramar!

2010-11-18 @ 23:05:57
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ni får det GARANTERAT toppen i morgon - å förresten, du ska veta att du är en STJÄRNA på Wiiks, det är så skoj att åka dit då du jobbar :-) Kan tro att hela byn uppskattar att du är där!!! KRAM <3

2010-11-19 @ 10:00:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja klart att vi orkar med ett besök :) Ja han är duktig på att protestera. Han är så snäll och go så länge allt går som han vill och hade tänkt sig. Men minsta lilla motgång å han blir som tokig. Hoppas på att det går över fort. Ses sen då.

2010-11-19 @ 10:55:29
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha så skoj att någon läser å kommer till er å vill köpa sakerna :-D Å så ser jag ju att jag får pruta bort ett i i Wiks, har alltid trott det varit Wiiks ;-P Så får se om det går att få en gammal hund att sitta! s Ha en toppen vecka! KRAM

2010-11-22 @ 10:06:13
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0