Januari och lördag den 9:e

Härligt väder idag, det behövdes efter flera dagar med iskallt väder! Solen sken och termometern visade -9. Jag Alfred och min minsta bror åkte till den BÄSTA skidaffären i Sverige! Rossöns Sport och Färg. Där handlade vi hejvilt :) Jag köpte mej ett par efterlängtade skateskidor!
Madshus, blå med blommor, såå tjusiga att bara därför är de en fröjd att vara ute med dem under fötterna :)
Har vallat och provåkt, hade inte rätt valla för föret så därför gick de aningens trögt, det kan även bero på att kondisen är halvdålig och att jag aldrig åkt på ett par skateskidor förut... men jag skyller såklart på vallan!

Annars så har vi dragit igång ett nytt projekt, vi gör om toan uppe, en liten skrubb, men de är ett bra övningsobjekt innan vi nån gång i framtiden ska ta tag i toan nere. Ska visa lite före och efter så snart vi är färdiga, det brukar dock ta lååång tid allt vi gör så vänta er inget inom närmaste framtiden.

Annars så börjar vardagen komma tillbaka efter en himla massa helger som gjort att det inte blivit någon ordning på nått... Mat t.ex. usch vi äter bara en massa strunt och inget vettigt...
DOCK har jag tagit mej i kragen och börjat röra på mej, började i torsdags (dagen efter Amandas kalas) med rodd och cykel sedan simmade jag 45 min igår och idag skidor. Det känns så roligt att röra på mej igen! Jag mår så bra!!

Nej nu ska jag ta och göra kväll härifrån och se om jag får något sällskap i soffan!
Hoppas Ni har en trevlig lördag! 


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja Ove är bara bäst, har varit honom trogen sedan jag var liten och han har ju även jätte prisvärda kängor och jaktkläder - toppen! Pappa är ju fiskegalning å även han handlar jämt där :-) Stor kram å lycka till med vallandet näst gång ;-)

2010-01-10 @ 08:23:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ååå, vi har haft det jättehärligt!

Vad skoj med skidor!! Jag måste få se dem, men är du säker på att skate skidor ska vallas?!

KRAM!

2010-01-10 @ 21:13:10
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh vad trevligt! :D Menar du 23-24 typ?? Då lär vi vara här om inget konstigt dyker upp. :)



PUss

2010-01-12 @ 18:39:48
Postat av: Sockenvägens Söta

Kan, å kan... man kommer långt på vilja å en bra beskrivning ;-P Har som svårt att sitta rätt upp och ner å gillar att lära mig nya saker, så virkning passar utmärkt som syssla när man är som jag otymplig och inte kan bränna energi på annat... skratt Kram!

2010-01-13 @ 07:13:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är nog hemma i allafall men jag tror kanske att det är den helgen som benny har jour. Men de spelar ju ingen roll för jag är ju viktigast. ;)

2010-01-13 @ 21:35:09
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Vanja

Hej! Såg din lille son på dagis häromdagen då jag va å skulle hälsa på avdelningen vargen! Kul.. var flera noll-åttor där med :) Min lille man ska ju börja på vargen med i april! Ha det fungerat bra för dig med din son där? Hur gammal va han då han börja dagis? Fy känns ju alltid gruvsamt men de ska nog gå bra, verkade trivsamt där iaf. Ha ju min ena tjej på en annan avd där på nyckelpigan.. Ha det gott!

2010-01-14 @ 09:36:56
Postat av: Marianne

Hej Vanja!!

Vad roligt att våra killar blir dagiskompisar!! Vargen är en superbra avdelning, jag har bara gott att säga om personalen och avdelningen och alla som går där och deras föräldrar!

Alfred är en fruktansvärt mammig kille så inskolningen var jobbig, mest för mej eftersom jag är så blödig! Grät floder! Han var 1år och 3 månader när han börja. Nu går det superbra än om vi gråter en skvätt varje morgon så är de bara.. Blir bra så fort jag gått ut!

Kram kram

2010-01-14 @ 17:59:19
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Vanja

Tack för svaret... Ja Victor bli ju ungefär likadan ålder som din var vid inskolning. Känns lugnare då du säger att det är bra där iaf!! Trevlig Helg. Kram.

2010-01-15 @ 08:50:37
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, visst är det en fin påminnelse? Tycker man ska komma ihåg att försöka förverklgia sina drömmar, ingen annan gör det åt en... är man sin egen lyckas smed och gör sådant som gör en glad/lycklig och frisk så ja, då är man ju en god bit på väg mot drömmarnas mål! Stor kram!!!

2010-01-17 @ 07:09:29
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, att vara ute är verkligen energipåfyllnad, fast jag föredrar skoter som transportmedel, dock ska den stängas av då man är framme å grillar å myser, vill itne höra surrandet å avgaserna när jag är ute å njuter... Hoppas dina tulpaner går att rädda! Snö/is i vattnet kan också få dem att bli fina igen. Kram

2010-01-19 @ 11:17:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hello! Det går okej. :) JAA! När kommer du och hälsar på mig då? :)

2010-01-20 @ 07:12:09
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Jenny

Okej. Far bara du? Njaa... tid är ju som lite flexibelt. :) Har för mig att förutom dig så har jag bara en grej att göra... tyvärr kom jag inte på vad nu. Hahaha Benny jobbar iaf. :)

2010-01-20 @ 19:48:46
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0