Hösten

Nu var det länge sedan jag satt framför denna sida, tänkte göra ett litet försöka eftersom Ni är sååå många som verkligen saknar mitt bloggande :P

Mycket har hänt sedan sist, kanske får ni veta lite senare om min sommar osv. Den var kanon, verkligen underbar! Men som sagt, kanske senare.
Just NU:
Jag har tjänstledigt från Grindstugan i sex månader, jag tillbringar istället dagarna som butiksbiträde på Wiks (en liten charmig lanthandel i Lajksjö). Det känns jättebra att "göra något annat" trots att jag jobbat på Wiks till och från sedan -99 så har jag aldrig gjort det på heltid längre än ett par månader. Tror att det kommer bli en trevlig höst och vinter! Längtar redan till tiden då tomtar och glitter dyker upp i butiken :)

Fritiden använder jag åt att göra höstfint i vårt hus, älskar hösten, färgerna, ljusen, luften, naturen, kylan och värmen, vardagen kommer tillbaka efter en ledig sommar... nästan allt är bra på hösten!
Vi har plockat en hel del hallon iår, det fanns massor väldigt nära:







Det var verkligen en ljuvlig dag! Jag som inte ens brukar gilla att plocka bär, men iår har det blivit som ett begär, bärbuskar skriker efter mej var jag än går :) (Ogillar dessvärre att rensa dem fortfarande.)

I helgen åker jag och mina vänner upp till fjället för att se om vi kan jaga fast några kantareller eller andra goda svampar. Det ska bli härligt att komma iväg, lugn och ro, en massa fjälluft och underbart sällskap!

 

Kommentarer
Postat av: Maria Lindqvist

Va duktig du är som plockat en massa hallon. Själv ska ja hämta nån liter blåbär och lingon från mammas och pappas frys, rensade! :)

Dom har köpt färdigrensat så man har det bra...

Och efter helgen så får vi ju fylla frysen med kantareller!!

2010-09-02 @ 20:41:21
URL: http://tvillingmammanpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0