Sol och värme, sjukdag

Idag har jag varit hemma med min prins som helt klart är på bättringsvägen efter lite feber/hosta. INGET tvivel om det! Han har varit allt annat än snäll och mysig idag, tänk att en sån liten kan reta gallfeber på en så lätt. Men han är alldeles underbar ändå, ett litet leende och en byss (puss) så är allt förlåtet!
Imorgon är det dagis och jobb igen.

Vi har suttit inne och tittat på det vackra vädret, vilken vårdag det har varit, varmt och skönt! Sol hela långa dagen. Ikväll åkte vi till mamma som underhöll Alfred medan jag fick ut och springa lite, behöver verkligen komma ut, det blev 8km på 46 minuter. Målet är 10km på under 48 minuter hur nu det ska gå till...
Dorotea kommun har (med lite hjälp på traven) bjudit alla sina anställda på buss och anmälningsavgift till Blodomloppet i Umeå den 20 maj. Så det är ett delmål med min träning i vår, det är så bra att ha något att springa mot!

Ikväll tränar vi på att somna själv, jag har så gott som alltid sovit ner Alfred genom att ligga i sängen och läsa en bok, sedan ligger jag där tills han somnar. (Många gånger somnar jag före och då är den kvällen borta, vaknar runt 11-12...) Tycker att det är det mysigaste i världen och vill verkligen ge oss den tiden. Men ibland skulle de vara skönt att han kunde somna själv... så ikväll övar vi på det. Det har blivit några turer tillbaka till sängen, många godnattpussar men nu tror jag faktiskt att han har somnat :) Min stora duktiga kille!

Ha en god natt!

Kommentarer
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Skönt att bus Affe blivit piggare nu!

Sam är ju på bättringsvägen oxå. Men har haft 38.6 hela dagen!

Och han kan oxå reta gallfeber på en ;-)



Hoppas han fortsätter va så där duktig. Det är ju skönt när barnen kan somna själv.

Jag brukar aldrig sova ner Sam, men Mikael å andra sidan gör det ibland! Mot min vilja!



Ja motionsrundorna måste jag komma igång med så fort Sam blir piggare!

Sen äre bara att kämpa på så länge jag orkar!

Hoppas på att slippa dessa j*vla foglossningar denna gång!

Tack för din kommentar!

2010-04-20 @ 22:15:02
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Va så längesen jag bakade så det va dax nu tyckte jag! Har smakat en, men nå fler blir det inte. Mikael och Melvin får mumsa istället!

Ja vi har januari som månad då det är många födelsedagar!

Hoppas ni får en fin helg på vedbacken =) Hoppas solen lyser på oss hela helgen lång!

Kramar!

2010-04-23 @ 09:03:54
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja fy för mjölkstockning, med svea låg jag däckad i tre dygn, men nu verkar jag hävt det i tid, för idag är det mycket bättre som tur är. Vill ju kunna njuta av det fina vädret :-) Önskar er en toppen helg <3 Kram

2010-04-23 @ 13:30:02
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0