Söndag

Nu har är det söndag igen, jag har haft en rätt ledig vecka. På Grindstugan skulle jag jobba endast 1½ dag, men  drängen har haft öroninflamation så en av dagarna VAB:ade jag största delen av dagen. Har varit på Wiks 1½ dag oxå men de är mest nöje så det räknas knappt som jobb. Nu är vi alla friska igen och vi står inför en lååång arbetsvecka med 6 arbetsdagar (förhoppningsvis). Jag är laddad!

Idag gör vi inte så mycket. Jag har haft besök, en av gästerna bajsade på Alfreds rum... :) Alfred var inte sen på att skvallra, på sitt eget vis, dvs genom att kladda ner fingrarna och sedan komma och visa :P det är rart med djur och barn!

Andreas och Baloo har varit ute på jakt, tyvärr blev det ingen fågel denna gång heller, men men, mer skogsvana för både jägarn och hunden så en vacker dag kanske...

Jag sprudlar av ideer för vårt hem (måste vara ett tecken på att jag är tillbaka på banan efter en liten deppig och jobbig september). Jag håller på att måla vår nya sänghylla, sedan ska jag bygga två hörnhyllor så fort jag köpt skivor. (De finns att köpa i Jotex, men inte i rätt färg tyvärr..)

Jag har köpt en fondtapet för länge sedan som var tänkt till sovrummet, men den passar inte alls och har blivit liggande, nu har jag räknat lite på det och sett att den skulle vara kanon i köket!! Så jag hoppas jag kan få lite hjälp en helg framöver så jag kan få upp den.
Jag har skickat iväg en beställning till Noga utvalt. Sedan är jag sugen på två väggord från Unik dekor men ett av dem ska sitta i hallen och där vill jag oxå göra om så jag får nog vänta. Det finns så mycket fint!! Som gör hemmet mer personligt, jag vill ha, jag vill ha :)

Har börjat klura på julklappar oxå, tänk att snart är vi där om bara 9 veckor tänder vi första ljuset idag. Galet fort går det! Har endel ideer, det ska bli så roligt att börja inhandla (allt utom själva betalningen förståss). I min familj drar vi lott och köper bara en (svindyr)klapp till en person var, för det är ju barna som ska ha paket!! 

På tal och djur och barn, här äter Baloo och Affe lördagsgodis tillsammans:

  

De delar på allt från korv till majskrokar. Non stop behåller dock Alfred för sej själv i mesta möjliga mån :)



Bästa vänner :)

Nej nu ska jag försöka ta mej ut i blåsten och plocka lite mer enris innan de är dags att göra söndagsmiddagen, hembakt pizza står på menyn!


Kommentarer
Postat av: Nina

Blir lika glad varje gång någon säger att Sam är lik mig ;-)

Kan tänka mig att Sam kommer bli likadan som Alfred i vattnet då han blir lite större.

Man märker redan nu att han gärna vill simma iväg själv!

Va pysslig du är som gör din egen hylla, hoppas vi får se resultatet sen =)

Ha en fin arbetsvecka!

Kramen

2009-09-27 @ 21:54:30
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Strumpan lilla, har du vart depp? :/ Härligt att höra att du är on the road again.



9 veckor till jul säger du? Jag känner paniken stiga i bröstet!!! Klappar till alla! Pust o suck! Även om det är kul också. ;)



Nu har jag i alla fall bränt och paketerat en cdskiva med bilder till dig. :) Bara att skicka i väg alltså! det bidde 9 bilder på en glad alfred mitt i bild. :) Du får säga till om du gillar dem, annars kan vi ta bilder igen! Det kan vi iof i alla fall om du kommer på någe kul du vill göra?



Puss o kram

2009-09-27 @ 23:13:29
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Jag riktigt känner din energi! Så kulatt se allt ditt fix framöver, å så gulliga kort på Alfred och Baloo .-) Stor kram och en fin vecka hoppas jag att ni får!

2009-09-28 @ 09:48:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha jag vet! Jag kom på det sen när jag skickat ;) men äsch det är skitsamma. ;) huvudsaken att du fick dom. Vad roligt att du är nöjd!! Jag ska ta o hjälpa dig med det där sen. Puss på dig

2009-10-01 @ 14:40:03
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Veronica

Givetvis så ska du få låna den, å även de andra böckerna med Stieg Larsson, jag bara glömmer det hela tiden. Som sagt hjärnan är inte riktigt med numera... Iaf så var det ett lyckligt slut! De var bara över så fort... :) KRAM!

2009-10-02 @ 09:27:33
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Ida

På wiks har jag också varit, hittade tyvärr inte så mycket där heller, men så är det inte så tvärenkelt att få ögonen på allt där heller ;-)



Jag har också haft en sån där "orkar inte bry mig om nåt period" och det är så himla skönt när man känner att energin är påväg tillbaks :-)



Kram

2009-10-05 @ 15:45:51
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0