Nu är det slut

på min föräldraledighet för denna gång :) Jag hoppas få uppleva det igen, jag trivs som fisken i vattnet hemma. Helt klart har det satt guldkant på det hela genom att jag haft Maria hemma oxå, vilken tajming.
Ibland får jag känslan av att jag aldrig mer hinner träffa min goaste unge, men riktigt så kanske det inte är att börja jobba... Eftersom jag "bara" har 75% så kommer jag nog hinna med min lilla prins rätt bra!
I tisdags börjar inskolningen på Vargen, det var nervöst, har bara hört bra om den avdelningen så det känns väldigt bra, jag och framförallt Alfred fick ett väldigt bra bemötande. Har är dock väldigt skeptisk, antar att jag utstrålar en massa tokigt... Men innan veckan var slut så blev han morskare, och nu till veckan ska vi köra hårt med 6 timmar/dag.
I fredags hade jag mitt första arbetspass, en 7-16. Oj vad förvirrat, kände mej så borta! Helt självklara saker glömde jag, men tydligen fick det vara så den dagen (och även alla dar framöver) :) Det ska nog gå bra bara jag fått in lilleman på dagis ordentligt!
Idag jobbar jag kväll, det blir spännande det med.

Igår var vi på utflykt till Lycksele för att handla nya sängar (överraskningar!!) åt alla barn, Jysk har rätt bra priser tack och lov! Amanda och Melvin fick stora (120) sängar, så jag hoppas de blir nöjda! Jag tycker det känns bra att det får nya, i de gamla kryper det nog runt en massa otäckt! Vi var även en sväng förbi Dollars, köpte en massa nya glas som sedan invigdes på kvällen i goda vänners sällskap!
Lunchen/middagen intogs på Golden Bar, har aldrig varit där men blev positivt överraskad, fräscht och god pizza, dock fick jag en påminnelse om att jag är första gångs förälder, beställde spagetti och köttfärssås till Alfred... ja, synd att jag inte hade kameran, så han såg ut, och golvet och bordet... Nu kan vi skratta, men de var en rätt stressig upplevelse, nästa gång ska jag lyssna på Andreas och beställa korv :)

Väl hemma, så satt vi ihop och bäddade sängarna sedan kom våra vänner som sagt upp och vi provade glasen plus lite ost och kex, gott det! Jag ÄLSKAR Brieost på chilikex! Chili cheese doodles är inte heller fel.

Nej nu är Affe hungrig!

Ha en fin avslutning på denna vecka! 

Kommentarer
Postat av: Nina

Men så kul att dom fått nya stora sängar! Inte illa alls! Så roligt! Melvin lär ju bli jätte glad!

Mikael den klumpen råka försäga sig om sängarna idag men jag gav han onda ögat så han kunde rädda situationen =p



Hoppas det gått bra att jobba i helgen!

Å det kommer säkert gå bra för Affe på dagis. Va skönt att du jobbar 75 %

Då behöver ju inte Alfred vara på dagis varje dag!

Å vem vet, snart kanske du får va mammaledig igen ;-) Kram kram

2009-09-06 @ 23:17:03
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Förstår din ångest inför dagis, det kände jag med... än fast allt är ok där, personal, lokaler andra barn osv, men just känslan att man missar så mycket... Men det blir bättre - lovar!



Klokt att köpa stora sängar!!! Dröjer nog inte länge förrän kompisar och ve och fasa pojk/flickvänner ska sova över...



Och jag ler åt spagetti incidenten, även jag har gjort den ;-)



Trevlig helg!



KRAM

2009-09-11 @ 08:50:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Chilikex? Häftigt! Va ä det?



Låter som det flyter på som tusan hemma hos er. :) Roligt att höra! :D



VI har också köpt nya sängar nu, sånna där med hiss. Typ som på hemmet. hahaha ;) Och memoryfoamaktig bäddmadrass. Ska ta och prövligga den nu tror jag. Är dödstrött. Sitter och pluggar men jag ger mig nu.



Förresten så är ju bilderna på Alfred klara men jag glömmer ständigt bort att stoppa dem på cd och skicka i väg dem till dig. Jag ska genast ta mig ur olaterna. Hoppas jag. Det är mycket nu. hahahaha Du får påminna mig om jag glömmer det igen.



Pussar på er!!!

2009-09-15 @ 00:58:05
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0