Vilken härlig helg!

Vi har haft en toppenhelg i Övik, hela familjen. Det är sååå ljuvligt med barn i alla åldrar, de gör att man får fullt upp precis varje sekund, är det inte skrik och gråt över allt man inte får riva ner så är de till att försöka få ner antalet plagg på HM till en realistisk nivå eller så får man be om ursäkt till folk som får en jojo i huvudet rätt vad det är :)
Jag är helnöjd över vår helg:
Vi bodde på First Hotell Statt, innan vi checkade in så gjorde vi stan, eller det var nog mest jag och Amanda som shoppade loss lite. Andreas kom ut från Clas Ohlson med endast en liten present till Alfred, gissa om jag blir förvånad!? Dock letade han åt en korvgubbe där vi intog lunchen :) Min karl ÄLSKAR dessa korvgubbar :P
Väl incheckade på hotellet tog vi en liten siesta, åt lite godis och spanade på tvn. Spelade lite kort, tills älsklingen förlorade (det är verkligen inte bra när han förlorar).
Vi traskade ut på stan för att hitta ett bra middagsställe, hittade ett som hade varit ännu mysigare om inte halva restaurangen inte varit fullt av ett stort antal firande överförfriskade människor. Men GO mat var det!
Frukosten, den absoluta höjdpunkten på hotell, är inte lika avslappnande med barn, men ljuvligt god i alla fall, riktig lyx! Dock blev det lite kaosartat ett tag, jag satt och matade Alfred när jag ser att folk börjar gå kroken runt något, tänker "NÅN HAR KRÄKTS" så kommer Melvin, en Melvin med fil över hela sej och det var även han som hällt fil över heltäckningsmattan hela vägen han gått, det roliga är att han inte ens upptäckt det själv. Fick verkligen hålla mej för att inte börja garva. Vi meddelade personalen att vi måste ha hjälp med att städa upp lite fil... de fick ta fram STORA dammsugaren för att sanera :) Detta kommer jag aldrig glömma så himla charmigt!!
Sedan var de för hela slanten, de stora barnen och Andreas startade lite i förväg, Alfred fick sova lunch innan vi hoppade i. Hade så himla roligt!! Älskar att se barnen glada och alla andra människor var oxå glada. Sedan är det himla skoj med vattenruschbanor. Gillar även småbarnspoolen som är varm och skön och väldigt vacker!

Alfred testade ALLA banor till min stora förskräckelse ibland, favoriten var dock den som gick mest långsamt :)
Middag på MAX och sedan somnade alla tre barn innan vi lämnat stan.

Detta har vi inte gjort för sista gången :)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ni verkar ha haft det alldeles, alldeles underbart!! Jag kan se Melvin framför mej med all fil :)

Kram på dej!

2009-10-27 @ 06:33:26
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Erika

oj, va härligt ni verkar ha haft det!! :)

2009-10-27 @ 08:27:06
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Nina

Haha, Melvin den token!

han berättade om händelsen imorse då vi åt frukost!

Klatersko!

Vilken toppen helg ni verkar ha haft!

Vill så gärna fara på paradisbadet med barnen men Mikael vägrar att fara! Han avskyr badhus =p

Så jag får nog fara själv om det ska bli av!



Skickar krya på dig kramar till Affe!

2009-10-27 @ 11:43:43
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh underbar historia du! :) Va bra du skriver. Ni verkar ha haft en underbar dag. :)



Puss

2009-11-01 @ 20:09:07
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0