Vantar och vinter

Nu är det verkligen vinter här uppe i Dorro, härligt, fast jag gillar inte att bli blöt om fötterna... Ljust och rent blev det i alla fall. Igår hade vi stora städa, röja och bygga klart inför vinter och snö dagen. Jag och barna drog en massa sly, jag krattade löv, tog bort guldstav och rabarber. Andreas bygger frenetiskt på vår "könt" extrarum till husvagnen i borga. (Bilder kommer) Jag och min kusin körde även in en släpvagn ved. Allt detta intet ont anande om att det verkligen var i sista stund, idag har det vräkt ner snö, ca 1 dm. TUR!
Tack så himla mycket för hjälpen, Jocke Patrik och Alex!!

Vi tog även årets sista grillning i lördags, även då fick vi trevligt besök på kvällen.

Jag hittade ett garn nystan som jag föll pladask för när jag jobbade i lördags (på Wiks) så nu ska de stickas nya vantar till mej själv :)



Annars har förra veckan gått åt till ett par av mina projekt.
Har målat och byggt mina hyllor:




Stolarna har oxå fått sej en omgång svart färg:

Före                                             Efter
 

Nej nu ska jag hänga tvätt och sedan hoppa i säng.
Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Så tjusigt du gjort!! Du e duktig du! Å garnet var ju helläckert!! KRAM!

2009-10-13 @ 08:29:21
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Maria

Va fint det blev! Du är jätteduktig... Det kändes väerkligen skönt att ja tagit bort allt ute förra veckan eller när de nu va. Men studsmattan står kvar! Suck... Men men den ska väl åka ner den också snart. Kram

2009-10-13 @ 08:35:20
Postat av: Veronica

Oja, en helt underbar dag! De e ju så underbart ute nu!! gillar Förstår att din vecka är tung. Men det är bara att gilla läget! Himla tokigt att du ska måsta jobba för mej en dag oxå mitt i allt de där. Men du, ska vi samåka på freda kanske?

2009-10-13 @ 08:49:49
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jösses, tänk att det redan är vinter hos er!! Fast det dröjer nog inte så länge tills det slår till här också, kallt är det och löven har börjat trilla av träden... Det hade tydligen varit snö i Dalarna häromdan, och det är ju precis på gränsen till oss... Tur ni hann färdigt med allt innan snön kom! :)



Och pysslig är du som vanligt! ;)



KRAM

2009-10-13 @ 09:38:10
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/
Postat av: Therese

Oj oj så bra det blev - du är toppen duktig! Och när jag ser garnet blir jag allt lite sugen att lära mig sticka annat än åre mössor ;-) Stor varm kram! :-)

2009-10-13 @ 20:10:28
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh wow va fint du gjort! Duktig du är!

Roligt att måla om! Har några projekt att måla oxå! Å hoppas på att det blir bättre!



Ja nu gäller det att barnsäkra. å man måste hålla koll på han jämt!

Bus ungen där.

Ja att dom är lika Melvin och Sam? På vissa kort ser man att likheten är slående!



Jo, läxorna har gått bra hitills. bara läs läxan kvar nu!

Kramar!

2009-10-13 @ 21:12:39
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fan va snyggt! :D Duktig du är!

Nej, vi kommer inte hem den här helgen, men vi var hemma i helgen som var också. ;)



I helgen ska vi flytta! JIHOO!! :D Håret blev bra btw fastän jag tog en lärling - vågat värre! ;) hahaha



Ja shitt tänk att man for till ume för att klippa sig!! Känns som hundra år sedan, nu har vi ju fullt med frillor där. ;)



Puss o kram darling!

2009-10-14 @ 16:42:18
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0