VAB:ar igen

Det är nog precis som jag fått mej berättat att det första året på dagis då är barnen sällan där... Alfred är sjuk igen, feber runt 38 och en massa luftvägsbekymmer. Inget allvarligt men ändå sjuk! Speciellt i dessa tider då svininfluensan härjar vilt runt omkring så är jag mer försiktig förkylningen sitter i lungorna.

Jag har dock väldigt dåligt samvete mot jobbet, känns som jag gör något fel, men det är ju denna känsla som är FEL! Galet att jag ska känna så när jag kommer jobba så länge jag lever, Alfred är bara liten nu! Så jag har slutat att bry mej om jobbet... för denhär gången.

Igår efter att Alfred somnat, vilket är väldigt sent nu igen, det tar mellan en och två timmar att få honom att sova... så kl 22 satt jag igång med att måla Alfreds sänggavel. Sedan satte jag mej vid min fina symaskin och sydda gardiner åt honom av dethär tyget:

Från ellos.se
Det var roligt att sy, ska visa resultatet när det är färdigt, måste nämligen åka och skaffa kantband. Så jag tänkte fortsätta ikväll med julgardiner och kuddsömnad.

Annars blir dagen rätt lugn skulle jag tro, ska passa på att stappla lite ved medan Andreas är hemma/vaken och kanske springa en sväng, är så galet oaktiv just nu, mår inge vidare av det, varken psykiskt eller fysiskt. Kan berätta att det är den ENDA förändringen i livet som jag har lite svårt att va glad över, att min träningstid helt försvann när Alfred kom. MEN han kommer inte vara liten för evigt :) Så det kommer igen sedan!

Nej nu är det nog hög tid för frukost! Jag blir väldigt ohungrig av denna inaktivitet oxå, just på mat, fika går i i alla fall.. tyvärr... :P
Ha en fin dag! 

Kommentarer
Postat av: Linkan

oops, gjorde ett tomt inlägg åt dig. =) Det var iaf jättefint tyg som du sydde gardinerna av! Är avis på alla som orkar göra nåt. Ja tror att jag har ont i ryggen för att ja mest bara ligger i soffan hela tiden... Men men den orken kommer väl snart igen får man hoppas! Hoppas alfred blir frisk snart! Kramar i massor

2009-11-11 @ 13:11:36
Postat av: Sockenvägens Söta

Så trist att affe är sjuk, hoppas han kryar på sig snabbt, å väntar med spänning på att få se ditt färdiga syprojekt :-) Kram till er!

2009-11-11 @ 14:39:22
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha neee va inte avis. Fast det var inte så farligt att måla väggar. Värre att måla tak. Det var ju tamefan straffet för alla synder man gjort antagligen.

Men snart är det fint :D

2009-11-11 @ 21:38:21
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja men det är ju tur att dom har badkar som barnen kan få låna =)

Melvin kan bada i 2 timmar ibland!

Men då äre sjöslag där inne oxå!



Ja karlar! Tur att han har dig för det verkar som det är du som är hjärnan i gänget ;-)

Kom ni, vi är bara hemma!



Hoppas Alfred mår lite bättre nu =)

Kram

2009-11-12 @ 12:36:58
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Ida

Det vore fel om du inte stannade hemma med drängen, de är små så kort tid så den extra tiden borta från jobbet ska man absolut ge dom små. Men jag förstår hur du känner, här har Janne mest varit hemma när Neo varit sjuk eftersom jag vet hur svårt det är att få in en sköterskevikarie hos oss. Nu har jag däremot passat på när vi är fler syrror.



Det där tyget har Neo också, men jag köpte färdiga gardiner ;-)



2009-11-12 @ 13:39:22
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0