Julstök och snö

Igår var en bra dag, jag tyckte nämligen att det var roligt att städa och det mina vänner, det händer inte så ofta nu för tiden, så det gäller att passa på. Det blev två adventsklara rum, vardagsrummet, det mest avancerade men en massa torkning och så har jag även sytt upp mina nya för året gardiner och så köpte jag extra tyg så jag har gjort kuddar och en duk. Och vårat sovrum. Iår måste jag prioritera pyntet, orkar inte ha all runt golvet hela december :) Men det blir en senare fråga, tomtar får inte komma upp förrän i december (gardiner med tomtetryck räknas ej!)

  


Alfreds fingrar kliar något oerhört, han kan bara inte låta bli det lilla pynt vi har framme, men NU ger jag mej inte, nu ska han lära sig just att låta bli! En hel hög med NEJ och MAMMA blir arg på dej om du gör så är det och kommer nog vara ett tag... :/
Lagom tills vi var klara så föll även snön :)



I lördags bakade jag tre satser lussebullar och efter detta var jag så less på bakning att jag nog inte skulle baka något mer innan jul... vi får se vad det blir av det löftet... Men jag fick en hel del inbjudningar till fika hos andra, det gillar jag :)

Idag ska Alfred äntligen få gå på dagis igen, jag jobbar på Wiks, gillar det ännu mer när det närmar sig jul, där får jag nämligen julkänsla, antagligen för att jag tillbringat en hel del av min decembertid just på Wiks :) Ulla har tagit hem en massa leksaker nu, så kom och kolla!!

Nu ska vi fika jag och lilleman innan vi måste väcka pappsen.

Ha en fin dag och var rädda om varandra, det skadar aldrig att ge en extra komplimang eller en kram, le åt de du möter!
KRAM   

Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Så fint du har julstökat, förstår att det kliar i er prisn fingrar att inspektera... Ha en bra dag på jobbet, wiiks måste sannerligen vara härligt nu så här i juletider! Kram

2009-11-23 @ 10:47:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

God dag!

Ja han blev som större på nå vis!

Ovanligt att se han i så kort hår!

Och det va då verkligen på tiden att Melvin blev klippt. Men han är ju som små charmig i sin kalufs!



Ja fy så otäckt med olyckan! Mådde så himla dåligt igår då jag skulle gå och lägga mig!

Man ska vara rädda om varandra. Man vet aldrig när man kan förlora någon.

Extra hemskt va det ju att det va små barn inblandade oxå =( Dom har ju hela livet framför sig och är så oskyldiga ju!



Ha en fin dag!

Måste nog fara på Wiks och julhandla lite framöver =) Kramar!

2009-11-23 @ 12:02:54
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Tess

Ååå, vad jag bli avis... vill oxå julpynta!



Men till nästa år ska jag pynta vill jag lova :)



Hoppas att du har haft en bra dag på Wiiks, hörde att Zolo var och hälsade på er en sväng ;)



Kram kram

2009-11-24 @ 20:29:43
URL: http://anntezz.blogg.se/
Postat av: Soffan

Men guuu vad mysigt du gjort det! Och snö också!! Här är det bara grått och regnigt... Och jag får vara glad om jag får sätta upp adventssakerna innan lördag...;) Alex är inte så förtjust i julpynt...:(



Ha det så bra! Var rädda om er! KRAM

2009-11-25 @ 09:47:33
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/
Postat av: Nina

Tittar in och lämnar en hälsning!

Här har jag snott antenn kabeln till Melles tv. Han bråkar om dessa läxor hela tiden så nu blev han utan tv ;-)

Har även äntligen köpt klart alla julklappar åt han. Bara sparken som fattas nu! Får se vart vi inhandlar den!

På fredag ska han ner och ta sprutan. Men hörde att dom ska ta en till efter 3 veckor!

Usch =/ Har inte bestämt mig angende Sam än! Beslutsångest!

Kramar

2009-11-25 @ 14:34:10
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Roligt att du tyckte om den iaf =) Blev väl inte som jag tänkt mig men får väl lov att vara nöjd iaf!



Ja man måste visa vad som är rätt och fel och att han måste ta konsekvenserna när han gör fel!

Annars kommer vi få de jobbigt!

Han har som blivit lite annorlunda tycker jag!

Dessutom så kom Emil idag och ville leka med han. Så han va här en stund. Sen sa jag till Melvin att han INTE ska umgås med 15 åringar! Det är inte normalt! Jag hoppas han förstod va jag mena. Vill absolut inte att Emil ska va här och springa och inleda Melvin i frestelse!

Ja på fredag far vi ner dit och då får nog Sam sin spruta oxå =/

Kramiz

2009-11-25 @ 22:02:03
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vad jag saknar snö! ;/



Puss på dig

2009-11-27 @ 08:11:19
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Madelen

Hej brukade titta in på din blogg ibland,men så vart den lösenordsskyddad å de hann ja inte me på :) Upptäckte nu att den va upplåst igen. Söt kille du har :) Lika busig som min tro ja ;) Ha en fin adventshelg.

2009-11-27 @ 19:49:26
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åh vad härligt med snö, jag har samma väder som sofie! Suck, men igår var det i alla fall en mycket vacker himmel! När det ska vara vinterlandskap, då kan jag sakna mitt norrland. Men du får njuta åt mig!

Julfint har du gjort också, det gjorde jag igår... åh ska shoppa lite nytt i dag är det tänkt!



Lilla Affe börjar bli stor ;)



Kram på dig



2009-11-29 @ 12:54:58
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, kräkis är inte kul, än så länge är det endast svea som åky dit... men vi andra torde nog också åka dit :-( Hoppas innerligt att ni klarar er, för 2ggr på raken vore ju rena straffet :-/ Kram

2009-12-09 @ 15:23:54
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0