Tårtdekorationer

Jag tänkte göra den finaste tårtan jag nånsin gjort till min lilla prins 1årsdag. Frågan är bara, var är det bäst att beställa sockerpasta och sådant ifrån, det kryllar av webshopar, men vem är bäst och billigast? Vad är bra att ha i verktygsväg, har tyvärr inte ekonomi för att köpa allt som jag skulle vilja ha...
Hoppas någon kan ge mej lite råd!?




Tänk om man kunde göra såhär fint... (Bilderna är lånade från http://www.maisiefantaisie.co.uk/)

Dagen idag har varit väldigt lugn och skön, vi tog en liten promenad med M och killarna, sedan åt vi lunch tillsammans med A innan han åkte och jobbade.
Det har åskat och regnat, vi har sovit och vilat. Har även beställt lite födelsedagspresenter, det är så himla många födelsedagar nu framöver. Måste börja baka lite bullar och kakor i början på nästa vecka.

Nu ska det lagas lax och potatis.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Ingmari

Hej!

Titta in hos Lovisas blogg

http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Under: Dekorera mera

Hon vet säkert vart man beställer och så.

Hälsningar Ingmari

2009-05-20 @ 18:24:23
URL: http://mimmans.blogg.se/
Postat av: Sofie

Fråga Idas Oskar! Han är bra på att göra tårtor har jag hört, samt sett bildbevis på! :) Tyvärr har jag aldrig fått smaka dem... ;)

2009-05-20 @ 19:49:30
Postat av: Lovisa

Hej å tack kul attt du gillar mina bakverk !!



Ja jag har ju sån tur att min mamma har en resturang så jag köper mycket genom henne :)!

Men jag ska nog kunna hjälpa dig det finns ju hur mycket som helst att köpa men frågan är ju vad du hade tänk göra för tårta ??



Många verktyg behöver man inte köpa det finns nästan lika bra saker i hemmet om man bara ska gra nån tårta nu å då !!

Men jag tycker att sidan dekoreramera och tartdecor är två bra sidor som har helt ok i prisväg !!!

Och visst är dt bättre att köpa färdig sugerpast än att göra men det e lite kul att göra själv ibland oxå !

Men om man köper så kan man ju välja den sugerpast man vill till just det man ska använda det till som det finns ju flowerpast till blommor om man ska kavla tunt sen finns det modelleringspasta för att göra figurer å vanlig sugerpaste till locken på tårtorna Å så vidare !!!



Sen se till att du har en bra kavel (finns ju att köpa ) men man kan juu använda om man har en tupperwear kavel i plast dom funkar lika bra !!



Sen om du ex vill fästa huvudet på en kropp som du gjort så använd en tandpetare och lite lim ( som går att köpa eller så gör man egen av äggvita som vispas upp lite ) å dom små detaljerna som händer å sånt det fäster jag oftast med spagetti å lim.



Hm ja men berätta mer om vilken typ av tårta du hade tänkt göra så kan jag vägleda dig lite både i verktyg å så !!!



Annars kan jag ju babbla på hur länge som helst hihihi

Ha en bra kväll !!

2009-05-20 @ 23:16:01
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Veronica

Tupperware Marianne!!! Säg bara till =) Såg att ja fått smygreklam i Lovisas blogg oxå! Tack!!!!

2009-05-22 @ 11:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0