Städdag

Idag skulle jag ta mej an Gråben (vår gamla volvo) den ska besiktas på lördag och den behöver en omgång med dammsugarn, men när jag skulle börja så fanns ingen bil hemma... Minnet är som det är :P (Gubben hade alltså tagit den till jobbet) så nu är det vardagsrummet som får sig en omgång istället, det behövs alltid, usch så mycket damm! Men nu är det i alla fall fint tills imorrn.
Skulle vilja vinna en städare för resten av livet. det är så tråkigt och tar sådan tid. Alfred har hjälp till efter bästa förmåga men blev så trött så han tog lunchrast och ligger i vagnen å myser. Ganska skönt tycker jag, blir galen när han är överallt, river ut saker och badar i skurbyttan, äter på förnstersvampen. Ja ni vet ju hur det är... och jag vet så väl att jag inte ska börja med något när han är vaken.

Jaja, nog om detta. Idag är det gråväder, och det verkar ska fortsätta hela veckan ut och början på nästa, hoppas och håller tummarna för sommarväder på midsommar! Annars är det ofta kallt och regnigt den helgen.
Nu i helgen ska vi som skrivet besikta bil och husvagn, en tur på Dollars ska jag och så ska vi kolla efter en ny mikro. (Den knastrade och blev svart härom veckan.) Sedan är de Hotingmarknad, har aldrig varit dit vad jag kan minnas och eftersom det är på vägen hem så ska jag in en sväng där oxå!

Vad ska Ni hitta på i helgen??

Ikväll är det skolavslutning för både Melvin och Amanda. Jag har fått äran att vara hårfixare även iår :) Så tråkigt att det måste vara så kallt och regnsjukt väder. Men vackert kommer det bli i alla fall och sommarlov kommer de få. Härligt!! Mamma har lovat att vara med lilleman så jag får njuta i kyrkan och lyssna på alla fina sånger!

Nu ska jag fortsätta med städandet så vi kan leka resten av dagen!

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vad mysigt med skolavslutning, först när man hör barnen sjunga som man får den där härligs sommarkänslan! Och du har nog rätt elljusspåret är ingen höjdar, men kring sjön en tidig morgon och kall och klar luft - det är ju rena njutningen det. Attans nu blev jag nästan sugen att springa ;-) ler Ska ta mig ut på min friskvårdstimme, tar bilen till utkanten av v-mina och traskar sedan i rask takt en halvtimme för att sedan vända tillbaka. Inte dumt. Bäst att passa på medan den "lyxen" finns kvar! Kram

2009-06-11 @ 10:53:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja vi tackar för besöket =)

Och självklart ses vi ikväll! Hoppas det blir uppehåll iaf! Synd att det inte kunde få varit och soligt idag!

2009-06-11 @ 13:41:23
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra att det kom fram tillslut! :) har vetat hur länge som helst vad jag skulle ge honom men att få det på kort tog tid. ;) hihi



Ja vi måste träffas snart! :) Nu har jag ju haft lite fullt upp med knutarna på huset, men de är slut på dem nu. Det är bara en studio och en brokvist kvar nu. :) Har högflygande planer om att få klart detta i helgen. ;) Vi får se hur det blir med det...



Kramar

2009-06-11 @ 19:23:33
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0