Vad ska det bli av Dorotea??

Usch, nu är det verkligen bistra tider, 40 till uppsagda på Dorotea kommuns hjärta... Det företag som styr hela kommunen...
Ur VK:
"På mindre än ett år är nu 125 personer varslade i de olika koncernbolagen i Dorotea, och nu återstår bara hälften av de anställda i företagen."
"- Jag vet inte hur vi ska klara av det här. Varslen motsvarar 5 300 permitteringar i Umeå och 35 000 i Stockholm. Risken är att det följs av varsel inom kommunen, säger kommunalråd Mats-Erik Westerlund, dkl."


Andreas har två veckor kvar att jobba och sedan är det slut, jag fick ett positivt besked igår, jobb väntar på demensen, precis där jag vill vara, MEN, kommunen ska tydligen spara 3 miljoner till och då är det inte säkert att jag får behålla mitt jobb... Nej detta är inte några roliga tider, när vänder det tro, som de siar och spår så kommer inte 2010 bli något ljust år heller. Överlever det gör vi ju, en himla tur att vi bor där vi bor, utan en massa skyhöga lån och sådant. Kan elda ved och jaga mat i skogen, odla pären på gårn, så inte är det något akut fara, men det blir nog till att ända sin livsstil en hel del!  

Jaja, mycket kommer att förändras, är lite orolig att de skickar iväg min karl långt bort, men samtidigt så är det lika bistert överallt så kanske inte...

Kommentarer
Postat av: Kia

Ja, riktigt tråkigt är det...Vi får verkligen hoppas att de vänder snart.

Kram

2009-01-15 @ 11:45:15
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0