Kalaset

    
Massor med vackra blommor, tänk om de kunde leva lite längre bara...

Så var mamma firad! Det blev en lyckad helg, mitt mål var att hon inte skulle behöva göra något, och det gick rätt så bra. Lite var hon ju tvungen att lägga sig i, t.ex. när jag fixade så såserna skar och brände kakor... :) Men annars så kunde hon sitta och vara social med sina gäster!

Hon fick en himla massa roliga och bra presenter. Maten var jättegod och jag har hittat en ny favorittårta, Jamaica himmelsk god! Har redan önskat mej den till min födelsedag!

Det känns dock skönt att det är över, jag blev så himla trött på lördagkväll att vi var tvungna att åka hem, kastade mej i sängen och somnade innan huvudet landade på kudden, sov i 12 timmar, tack min älskade bebis som sov i 10 timmar och sedan tog Andreas hand om honom de två sista. Så igår var jag människa igen!



Nu är det två veckor kvar tills Andreas blir arbetslös, de stora barnen åkte till sina mammor idag, så de är lugn och ro på schemat för mej och Alfred! Promenader och lek är det enda som står på programmet. Ska läsa ut Sjöjungfrun och bara ha det bra.

MEN först måste jag nog renbädda sängen och städa sovrummet :)


Kommentarer
Postat av: Therese

Jisses, så du stått i och fixat, men det är kul att få ge tillbaka lite till sina mammor ibland :-) Och är det någon som har energi så är det DU. Inget verkar vara "besvärligt" för dig :-) Jag blir så inspirerad av allt du tar dig för med barnen, och inte minst att ni är ute så mycket. Längtar verkligen efter vårvintern då man kan äta frukost, lunch och middag ute. I år ska det bli extra skoj då vår stuga på eldsjön nästan är färdig. Hoppas du å guldklimpen får en fin vecka! Kram kram

2009-01-19 @ 10:43:11
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0