Lyckad operation

Doktor Marianne har lyckats igen :) Jag är en människa som gillar att pilla ut stickor och diverse småoperationer. Igår bröt Baloo klon, så den stod rätt upp och det blödde, stackarn fastnade i en springa i golvet. Men han gick på tassen och verkade inte lida, så jag avvaktade till idag och ringde den fantastiska Djurdoktorn i Strömsund som sa att klon måste bort. Kändes väldigt läbbigt att dra den eftersom den satt fast ganska bra, och ännu värre kändes det då hon berättade att de brukade ge lugnande och lokalbedövning när dom drog klor, så jag beställde tid.
Ringde sedan min käre sambo (särbo för tillfället) och rådgjorde med honom. Han peppade och sa att "Du gillar ju sånt" och "Du fixar det" och så tänkte ja att jag har ju den snällaste hunden av alla så han tål nog att jag försöker... Sagt och gjort, jag började dra och pilla, vrida och lirka å så plopp, så var den lös! Baloo satt än om jag såg han tyckte det var lite obehagligt så rörde han inte en fena, sa inget alls. Min duktiga hund och jag ska erkänna att även jag känner mej rätt stolt!
Ringde Djurdoktorn igen och avbeställde tiden, och fick lite råd om hur jag skulle sköta om tassen. Så då sparade vi in en massa stålar och tid på detta!


Idag ska jag köpa ett stort ben som belöning till min duktiga patient!!

Nu ska vi ut på promenad med M och killarna och sedan blir det grillning med T och M på något fint ställe runt Doroteasjön!

Ha en toppendag!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Duktig vovve! Duktig matte! ;)

2009-02-26 @ 10:39:48
Postat av: Jenny

Hmm.. det låter som med min mage. Doktorn säger jag måste tagga ner, men jag har ingen aning om att jag ens är stressad. Det enda som stressar mig är när magen jävlas. Men då har den ju redan startat?!

2009-02-26 @ 12:14:18
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack Majsan! Benny kom med pizza och det funkade ganska bra också. ;) Tur jag han med en promme samma dag som jag blev sjuk. Då var det himla fint ute.



Puss okram

2009-02-26 @ 12:17:06
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Nina

Det va ju bra gjort! Nått sånt skulle jag aldrig klara av! Bara någon knäcker med fingrarna så vill jag kräkas! Är super känslig! Hoppas ni får en underbar dag i det härliga vädret!

2009-02-26 @ 12:46:48
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: omodig (suss)

Huga, det hade jag aldrig någonsin kunnat göra!

Men jag tycker både du & lille baloo var väldigt modiga!

Bamsekramen

2009-02-28 @ 01:15:54
URL: http://blueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0