Doroteadagen

Idag har vi frysit om tår och fingrar i flera timmar, det är tradition på Doroteadagen att det ska vara svinkallt! Idag toppades det även av snö och nordöstliga vindar, alltså -20 plus detta. USCH! Men vi var ute, det började med godisregn från Ica taket och rätt många barn var där och slog som godiset. Melvin var dock nöjd med fångsten :) De ligger på tork nu, då det följde med lika mycket snö som godis i påsen.
Sedan gick vi och hälsade på Nennaz, såg en MASSA fint som jag bara VILL ha, men men, de är ju spartider... får önska i födelsedagspresent!
Vi shoppade även en present till Harry/Malte eller vad han nu ska heta det lilla underverket, så söt!! 

Efter detta värmande besök så tog vi oss åter ut i det kalla Dorotea, upp på torget, köpte vedlotter *HOPPAS HOPPAS* och värmde oss vi eldarna. Melvin klättrade på drickabackar, kom två och vann 100kr!! 10 stycken fick han till, jag är mycket imponerad, har testat förut och kom väl upp i 6 st eller nått sånt. Han körde även fyrhjuling. Synd att det var så kallt för det var inte många själar som var ute...

I väntan på bion som de stora barna skulle se på, LasseMajas dektektivbyrå, så hälsade vi på en massa folk (och massa bebisar).

Nu äntligen hemma så har vi ätit gomiddag och nu väntar vi på Melodifestivalens första deltävling! Som jag har längtat!! Hoppas att du har det bra ikväll Ida med din blivande, du får verkligen uppleva detta :) Glad för er skull!! Mys på och njut av allt och varandra!

Nej, nu har jag min käre bror på besök så jag ska ta och umgås!

Ha en toppenkväll!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Tack så hemskt mycket för den fina och varma filten! Hoppas ni hade en bra lördag kväll och va roligt att Melvin vann pengar! Han gillar ju som pengar han!

2009-02-08 @ 13:15:58
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0