Böcker

Utmanad av Jentan :)



1. Den värsta läsupplevelse du haft?
Sagan om ringen, blir väl antagligen dumförklarad, men det var inte böcker för mej, tog mej endast igenom 1½... Säkert finns de andra värre som jag försökt läsa, men de har jag nog inte genomfört utan lagt undan. Denna är ett måste som alla pratade om.


 2. Vilken bok har påverkat dig mest hittills?
Den senaste jag läste, Sjöjungfrun av Camilla Läckberg, den var otäck på många vis, är nog i en personlig svacka, tål inget otäckt och speciellt inte när det drabbar barn! Förstörde mitt humör många gånger!

Alla böcker påverkar på olika sätt och vis!


3. Har du läst någon bok som du blivit riktigt skrämd av?
Jag är väldigt lättskrämd, så det har nog hänt massor av gånger!


4. Vad använder du som bokmärke?
Ett fint bokmärke med rosa hjärtan som jag fick för länge sedan, men det går även bra med en bit papper.


5. När brukar du läsa?
När jag har tid, när Alfred sover eller när Andreas passar honom. Det är den bästa avkopplingen nu för tiden!

6. Vad var den första bok du läste?
Oj, jag har ingen aning, skulle kunna ringa mamma, men ids inte... Läste mycket Kitty och Fem böcker i min ungdom!

7. Vad är bättre, pocket eller inbundet?
Pocket - den går ner i vilken väska som helst och är lätt att bära med sig.


8. Vilken bok läser du nu?
Har inte hittat vad jag vill läsa än, har precis avslutat den senaste och jag känner att jag måste ha en snäll bok nu med lyckliga människor och bara bra saker :)

Nått tips nån?


9. Och vilken sida är du på?


10. Brukar du lämna "kännetecken" i dina böcker? (klottrar i dom, spiller mat/dryck på dom & andra barbariska åtgärder?)
Nej inget

 11. Påverkar titeln/omslaget dig om du överväger att läsa en bok?
Ja, om den ser bra ut och jag inte hittar något av mina favoriter så kan den få en chans!


13. Brukar du bläddra fram till sista sidorna för att få reda på slutet?
Nej, det har ALDRIG hänt.

14. Finns det någon bok du läst flera gånger?
Ja, när jag var liten eller ung kanske de heter läste jag Baby på vift minst 5 ggr. Har även läst några av Joy Fieldings flera gånger.

15. Har du råkat ut för någon olycka som böcker varit orsaken till?
Nej inte vad jag kan minnas. Eller ja, kokat torr eller bränt mat på spisen händer ju titt som tätt när jag sitter och läser under matlagning.

16. Brukar du sälja/ge bort dina böcker eller klänger du dig maniskt fast vid dem, även om det är någon bok du inte gillar?
Jag vill absolut inte spara dem så jag tänker att jag ska ge bort dem, men än har jag inte hitta nån som jag vill ge dem till... eller också är jag väl manisk kanske.


17. Tar du med dig boken du läser på toa?
Nej, när jag går på toa måste de gå undan, annars har min lilla prins rört till hela huset och säkert gjort sej illa på kuppen.


18. Just det, läser du i badrummet?
Nej, som sagt det ska gå undan där!


19. Har du något boksystem? Skriver du upp vad du läser/ska läsa/ska köpa/köpt för böcker? Skriver du kanske till och med läsdagbok?
Ibland om jag hör om nån bra författare eller bok kan jag skriva upp den och lägga lappen i plånboken så att jag vet vad jag ska titta efter nästa gång jag går på biblioteket.



Jag utmanar Nina och Therese


Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart jag har tips iaf! ;)

Läs något med Marian Keyes eller Denise Rudberg. Lättsmält och man mår bra av dem. :D

2009-02-04 @ 16:33:58
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0