Uppdatering

Livet har fallit tillbaka i vardagen igen efter Andreas semester, det är verkligen inte lugnt och skönt när det är semester, då speedas allt upp och massor ska hinnas med. Det har varit en trevlig semester men jag föredrar faktiskt vardagen! Andreas har börjat ett "nytt" jobb, han kör timmerbil igen, ett helt år är vi lovade, känns tryggt! De stora barnen har åkt till sina mammor, så nu är det jag Affe och Baloo på tremanhand hela eftermiddagarna/kvällarna. Jag njuter av den sista föräldralediga månanden med Alfred. Känns rätt okej att börja jobba, mest för att jag ställt in mej på det och jag vet att det måste vara såhär, fick jag skulle jag lätt kunna vara hemma några år till!

I onsdags åkte vi till Umeå på minisemester, först campade vi bakom Andreas kusins hus i Sävar, de hade jättefint både inne och ute, fick en massa tips :) Vi besökte UmeLagun där vi frös en hel del men annars var det okej! Vi har handlat en massa verktyg, så att vi kan snickra lite lättare. Amanda handlade upp halva HM :) På fredagen flyttade vi husvagnen, nu parkerades den på I20 området där idrottsföreningen har sin Noliacamping. Lördagen tillbringades på Nolia, mycket att titta på men ska man hinna se något så är de nog enklast att gå själv... Köpte mej dock en symaskin.
 Så nu är det slut på gardiner som är "uppsydda" med gem här hemma ;)
Jag spanade även in kajaker, så kanske kanske inom en ganska snar framtid så sitter jag i en sådan och glider fram över Lajksjön/Lavsjön, hoppas på det!!!

En dröm som jag länge haft :)

Alfred fick lite nya möbler


Nu ska jag försöka ta oss ut i skogen för lite plockande av blåbär...


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så fint bord å stolar, åhhh hade man haft en kille hade jag lätt kört på ett litet pirattema ;-) Och du ska definitivt slå till på kajaken... är fö en dröm som jag delar med dig.. och så du, njuuut allt vad du kan denna sista månad. Till nästa barn hoppas jag att jag vunnit på lotto så jag kan vara hemma lääääänge... Kram kram!

2009-08-04 @ 14:22:05
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack så hemskt mycket för gratulationen! =)

Allt känns jätte roligt och vi håller våra tummar vi med att allt kommer att gå jätte bra!

Och visst skulle det inte alls göra något om det blev en liten tjej inte! ;) När det är alldeles för lite av dem. Men det är bara att vänta och se vad det är som gömmer sej där inne.

Kram

2009-08-04 @ 21:35:20
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Vendela

Håller med dig om att sommar/semester mest bara är stressigt. Vardagslunken är nog, om än tråkig ibland, väldigt skön ändå ;-)

2009-08-05 @ 15:25:39
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Nina

Vilka fina möbler Affe har fått =)

Inte illa!

Blir så less för Sam´s rum står fortfarande i stiltje. Vet inte som inte när jag ska ha tid och lust att fixa iordning det!

Men det kanske kommer den dagen han ska börja sova därinne och då han börjar leka med leksaker på ett annat vis!



Ha det gott i veckan!

2009-08-05 @ 22:13:39
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Veronica

Wow, var å tittade på kajakerna, vilka priser! Du kanske ska vänta tills du fyller 30 =)



Tjusiga möbler lillprinsen fått!!

KRAM!

2009-08-06 @ 09:41:58
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Åh, svampresa i borga inte illa - där finns ju gott om trattisar och gula kantareller (det enda jag plockar) men jag vill så gärna även kunna plocka soppar och tickor och annat smaskit, känns som slöseri när man traskar förbi dem i skogen å inte vet om man ska ta dem hem... Du får lova att ta med kameran så du kan visa oss Affes första svampplockning :-) Kram!

2009-08-06 @ 11:27:31
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0