Kajaklycka

Nu är jag äntligen stolt ägare till en "egen" (delas med familjen) kajak. Igår åkte hela familjen Wikström iväg till Holmön i Umeå för att testa kajaker. Det var verkligen inte de bästa väderförhållandena ÖSREGN och blåsigt. Bara Patrik har en gång förut suttit i en kajak, ingen av oss andra så de var verkligen en häftig upplevelse :) Vingligt och ostadigt med alla råd i huvudet paddlade jag ut på vattnet... Det var inte lätt att hålla reda på roder och pedaler ocg paddeln som skulle ner i vattnet på rätt sätt... Vilken syn vi måste varit. Men efter ett litet tag kändes allt mycket stadigare. 
Jag testade tre olika en Reval (helt klart snyggast) men den satt jag inte så bra i, benen domnade bort. En Wind som var helt okej och så min favorit och en av de vi köpte Seaspirit

Väldigt bekväm och stabil. Hoppas på massor med härliga turer i denna!!
Den andra vi köpte testade jag inte, men den hördes vara minst lika härlig :) En Reval Viking:
 
Lite längre är denna, enligt Patrik och pappa så gick den fort och kändes bra!


Hoppas på en låååång härlig höst!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Guu vad jag blir avis! Inte för att jag har provat kajak, men det ser så härligt ut! :)

2009-08-17 @ 22:56:15
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Förstår din LYCKA! Så kul, du får ta med kameran och skriva en liten upplevelseberättelse från första turen :-) Och vad mysigt med en ute natt i toppstugan!!! Önskar dig en toppen dag, kram!

2009-08-19 @ 08:30:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja vi vill ju se bilder sen oxå då ni är ute med kajakerna!

Hoppas ni har en bra vecka!

Idag blev det ju riktigt toppen väder! Underbart!

2009-08-19 @ 13:28:15
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag har ju bara str 37 men är så grov över foten! Det ställer till mycket det!

Tror aldrig det hänt att jag hittat två par skor på en å samma vecka! Lycka!



Huvudvärken har börjat ge med sig tack vare några alvedon.

Nu ska vi gå till Elsa och gratta henne i efterskott!



Sen hem och bara mysa!

Ska dippa grönsaker med Melvin! Det är som våran favorit!

Ha en fin kväll!

2009-08-19 @ 16:25:41
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0