Full rulle

Det har verkligen varit fullt upp idag, med en massa bra saker! Jag klev upp före Affe, vilket nästan ALDRIG har hänt. :) Jag har målat på mina lister, det tar låång tid eftersom jag tar ner tre och tre och målar om dem för att slippa blanda ihop alla... Surrat med Melvin, sen tänkte jag att vi skulle ut och ha skoj, men nu för tiden så har han en helt egen vilja och skulle hälsa på sina tjejer istället... :)
Så jag knåpade ihop en ordtavla (efter Lurans tips igår)  snodde helt och hållet iden men gjorde en egen i Powerpoint:

Mycket enkelt istället för att betala en massa pengar, det kostar endast ett papper och lite färg.

Sedan bakade jag Knubbiga tekakor (ljuvligt goda) banankaka och en apelsin och chokladkaka. Den sista hade jag stora förhoppningar om men jag blev lite besviken... Vet inte riktigt vad de är men jag gillar inte att äta upp det jag själv har bakat, annars ÄLSKAR jag kakor. Julens kakfat är det bästa jag vet, massor med sorter ska det vara.
Hoppas jag får besök imorrn så jag kan få lite äthjälp :)

Jag och mina underbara pojkar/karl/hund tog en promenad tillsammans, såå mysigt, synd att Amanda inte var med! Det är så härlig höstig luft nu, gillar när det är lite kallt. Inte för Alfreds skull dock, jobbigt att måste fundera över om han har för lite eller för mycket kläder på sej hela tiden. Mössa eller kepa?? Men de är nog bara rutin som behövs!

Ikväll sprang jag och lillebror Hökbergsrundan, ca 12km, jättefin väg. Det gick bra, under timmen, så jag är väldigt nöjd! Min bror springer den på 48min i vanliga fall men lunkade snällt brevid sin syster hela vägen, gillar det!

Nej nu ska jag hoppa i säng!
Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så fin den blev!!! Du är duktig du, jag håller på knåpa ihop en serie tavlor på temat Emil respektive Ronja rövardotter, med ord och uttryck från dessa böcker - visst är det en kul och enkel idé?! Trevlgi helg och en massa kramar!!!

2009-08-14 @ 07:36:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sofie

Som sagt, hurtigbulle! ;) Hur orkar du med barn, ett helt hus som ska skötas om, bakning och matlagning och så mycket motionerande?! Jag blir imponerad...! Jag som är sliten av att sköta om två rum och kök, inga barn och inga djur och som bara jobbar halvtid... och bara motionerar hälften så mycket som du! Du är duktig du! :)



TREVLIG HELG VÄNNEN!



Kram

2009-08-14 @ 08:52:46
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Sofie: Det är träningen som ger mej energi och slutar jag så orkar jag mycket mindre! Mina motionspass är det enda jag vägrar ge upp för familjen :)

Trevlig helg du med!!! Kram

2009-08-14 @ 09:05:09
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Nina

Oj oj så du ligger i. Kan inte förstå va du får all energi ifrån? Tror man måste sluta läsa bloggar. Jag får sån prestations ångest :-P Jag softar ju bara runt och umgås med vänner å shoppar. Dax att skärpa till sig tror jag. Ha en fin helg!

2009-08-14 @ 09:09:47
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja alla är vi olika! Å tur är väl det för va tråkigt det hade varit om vi alla va likadana!

Önskar bara att jag återfår min energi snart! Förstår inte vart den tagit vägen??

Men det kanske blir bättre nu när vardagen kommer igång på allvar!



Ni verkar ha haft en kanon helg! Hoppas din kanot tur gått bra idag!

2009-08-16 @ 15:39:15
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0