Livstecken

Måste ge ifrån mej ett litet livstecken. Vi har överlevt påsken, en blöt sådan i en trång husvagn, men allt går. Fredagen var kanonfin, helt underbart vårvinter väder, men sedan har de vart lite sådär...
Vi har pimplat och åkt skidor både på slätten och utför. Ätit en massa god mat och sådant som hör påsken till. Umgåtts med trevliga människor och faktiskt sprungit två ggr :) 
Tyvärr så blev Alfred sjuk, IGEN, så vi åkte hem lite tidigare än det var tänkt och han blev inte bättre så ett besök hos doktorn och sedan går han på penicillin igen, en annan sort nu, det var öronen igen som hade gått ner i halsen oxå... Denna luktar då tack och lov godis och inget äckel alls, så de går lättare att få ner. Har redan blivit mycket piggare!

Har fått en award av Kia:


Tack så mycket!!
Jag skickar den inte vidare för jag kan inte välja så ta åt er alla som har tid att förgylla min vardag med era trevliga blogar!!

Ikväll har jag varit ute och sprungit, det blev en lång tur på 9km, lugnt tempo, men jag är väldigt stolt över mej själv!! Eller över oss båda såklart, M hängde med och gjorde det hela lättare!
Har anmält oss till loppet nu och det känns farligt nära, 19maj så måste vi vara i toppform! Har dock inte så stora krav, mest att orka springa en mil. Har nog aldrig gjort det förut... Det är i alla fall den allra bästa terapin och måbra medicinen att få vara ute och springa när kroppen är pigg!

Nu får det räcka, ska ägna mej åt min lilla prins nu!
Ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Veronica

WOW, 9 km!!! Va duktiga ni är! Min variant är att VILA mig i form ;)

2009-04-16 @ 21:18:16
Postat av: Jenny

Hej Honey! Welcome back. Jag har vart ute och powerwalkat två kvällar i rad nu men får så satans ont i benhinnorna - lite beror det nog på att jag glömt mina walking skor i Dorro och måstat använda dåliga gamla aerobic. Gud så oproffs av mig. ;)



Puss på dig stumpan!

2009-04-16 @ 21:43:33
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Kia

Men vad är det jag läser? Fick Alfred öroninflammation igen? Stackars liten! Håller tummarna för att penicillinet biter nu och att han slipper det fler sedan. Här är barnen relativt pigga. Lite snoriga bara. Men man vågar ju knappt säga dte för då har väl Elina öroninflammation igen! Sköt om er! Och vad du är duktig! Tänk om jag med orkade springa så långt! Kram

2009-04-17 @ 07:13:35
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Sofie

Bra med livstecken! ;) Och härligt att höra att du springer så bra, synd att jag int bor lite närmre dig- så hade vi kunnat springa ihop. Tänkte dock ge mig iväg på en egen runda snart... om bara en månad ska jag ju springa två (hemska)mil... Jag vet att du orkar en mil! Man bli massa extra peppad när man ser alla andra springa, och det är publik och sånt. Det är enbart pga det som jag orkar springa två mil...hehe...



Ge Affe en bamsekram från mig! Hoppas han bli bra snart igen! :)



Hälsa! KRAM

2009-04-17 @ 10:20:30
Postat av: Jenny

Usch, förstår det är lite jobbigt att vara småbarnsförälder just nu!



Jodu, vår bäbis kommer 21maj! ;)

2009-04-17 @ 11:03:04
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Nina

Stackarn =( Men tur att denna medicin smakade bättre iaf!

Ja Melvin är ju förkyld men än så länge äre ingen feber! Tur det!



Vi skickar massa krya på dig kramar till Affe!

2009-04-17 @ 15:15:26
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0