Första dagen på jobbet

Igår jobbade jag för första gången sedan jag blev havandeskapsledig runt den 20 mars förra året på Pinntorpet. En kväll, oj vad det kändes konstigt, som att jag var på helt fel ställe. Nya ansikten både bland de boende och i personalen, men innan kvällen var slut så var jag rätt så mycket inne i det igen. Konstigt!
Men jag erkänner att jag mycket hellre skulle bli hemmafru/lyxhustru istället! Trivs verkligen bra hemma!! Speciellt när jag har sällskap av Alfred!
Nästa pass blir på första maj oxå en kväll men denna på Grindstugan, nytt igen... Men jag ska nog klara det. Sedan är allt sig likt, precis samma bekymmer och problem, tyvärr.

Men nog om detta, ska berätta om en väldigt givande kurs jag gick förra veckan, Fackets grunder, en medlemsutbildning, dvs. den är öppen för alla LO anslutna!! Sök den! Fick en himla massa bra info om saker som är bra att veta när man arbetar, alla rättigheter och skyldigheter. Träffade ett helt gäng med nya människor, blev lite besviken då jag trodde att jag skulle ha sällskap av två Dorotea tjejer, men de dök inte upp... Fick träna min sociala del av hjärnan, att lära känna nytt folk är inte min starka sida, inte på så kort tid iaf. Men det är alltid nyttigt!
Jag hade Alfred med mej, mamma, Andreas och min minsta bror följde oxå, de rände runt stan och handlade för brinnande livet ;)

Ny kurs i mitten på maj, då hoppas jag vi blir fler Doroteare! 

Förra veckan blev lite slö och tung (massa god kursmat/fika) inte så mycket rörelse som jag hade önskat. Så jag gick ut hårt denna vecka istället, tog en löptur i morse, 10km. OJ va trött jag var efter den, men så väldigt nöjd!! :)
Underbart att orka springa så långt!

Nu kommer Melvin!!

Ha en fin måndag!

Kommentarer
Postat av: Veronica

De e lugnt, vi blir 5 dorrisar då!!

2009-04-27 @ 19:30:43
Postat av: Nina

God kväll!

Hoppas ni får två fina veckor med Melvin nu!

Skulle tro att han längtar till Sam´s dop så han får träffa tjejen sin ;-)



Ha det gott =)

Kram

2009-04-27 @ 23:30:35
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sofie

Bra kämpat!! 10 km är skitbra, rent ut sagt!! :) Hoppas Det ska gå bra att jobba nu!



KRAM

2009-04-28 @ 10:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0