Energi från solen

trots att jag är hur trött som helst så blir det inte bättre av att bara sitta och va de, lika bra att aktivera sig! Så jag har börjat med veckostädningen, två rum klara, tog även en rejäl dust med vitrinskåpet, de är inte städat på tre år, så det behövdes verkligen, tur att jag inte använt de glasen på senaste året i alla fall!! Usch så mycket damm! Men nu glänser det :) Alla glas är diskade och flarror torkade!

Var ut på en liten promenad idag, hittade M på halva vägen, så lite sällskap fick vi i alla fall.. Efter de så var de så fint väder och Alfred sov så gott så jag körde in ett lass ved, älskar att hålla på med ved, vet inte vad de är, men de ger sån ro för kropp och själ!


Vårat guld :)

Trots den vackra dagen och Alfreds strålande humör (det var nog bra med sovmorgon för hans del :) ) blir jag lite deppad när jag läser om alla varsel, usch lider med de som tappar jobben, inte är det lätt att få något nytt nu heller när det är sådana massor som letar... Hoppas det vänder snart och blir ljusare tider!

Nej nu ska jag fortsätta med städningen, har nämligen bjudit på middag, men om de kommer några gäster det återstår ju att se, man vet aldrig med min kära familj, de har så många järn i elden, kommer de inte får älskligen äta köttgryta i många dar framöver :P


Kommentarer
Postat av: Therese

Gillar ved?! Du är för underbar du Marianne... Själv gillar jag bara när den sprakar och värmer mig, men från skogen tills den väl är staplad i pannrummet får jag någon konstig bacill som kräver att jag är låååångt borta från allt vad ved heter ;-) Blev nog iihjälskrämd som barn på vedbacken hi,hi!

2008-10-30 @ 22:20:25
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0