På tal om mat

så har jag äntligen hittat något som Alfred gillar förutom att äta på mej, Banangröt går hem, från första skeden så älskar han detta!
Jag har tjorvat med potatis och morötter, men de går inte alls framåt, men detta får han inte nog av, det är såå roligt att se på när han äter å njuter :)

Nån som har några andra bra förslag på smakportioner och första mat??


Alfred utvecklas i en väldig fart nu, det händer så mycket, kan snart sitta alldeles själv oxå!! Men ibland blir det dock övervikt och då tippar han.


Nej nu ska jag koka mej en gröt själv innan ja får besök :)  

Kommentarer
Postat av: Therese

Sveade gillade inte heller potatis och orötter till att börja med, utan vi började också med banangröten som hon älskade, så fick hon även mosade/mixade frukter typ banan, äpple, päron. Smörgåsrån fick hon också rätt tidigt, och det var tack vare dem hon kom på det här med att "äta" :-) Hoppas ni får en trevlig helg!

2008-11-14 @ 08:54:51
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Erika

En del barn gillar ju inte morot/potatis osv för sig, utan vill ha "hela rätter" på en gång, så det är mitt tips! Kul att han äter gröten iaf :) Lycka till!

2008-11-14 @ 09:10:14
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är ju bara å prova lite å se om han gilar det bättre. Åsså kan du ju som Therese skrev prova å ge smörgåsrån, då brukar som komma på det där med å smaska å mumsa! Jag har gett mina killar husmans å tugga på iställer för rån, för dom tycker jag bara kletar ihop å fastnar i gommen på dom små liven! :)

2008-11-14 @ 14:41:57
URL: http://tallbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0