Hur ska jag göra??

Det är helt omöjligt, hur jag än fjompar och leker och försöker på alla vis. Drängen vägrar äta något annat än mej... :( Han är inte arg utan bara bestämd. Går det över? Ska jag inte oro mej än kanske, han är ju bara 6½mån? Eller är det dags för oro?
Känns bara som att det vore så bra om han kunde byta ut ett enda mål så jag kan komma loss en liten liten stund... och så kanske han skulle sova bättre, nu vill han äta ca 5ggr per natt och jag orkar inte det.

Nån som har ett tips? Snälla?

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja jag hel ammade Melvin i 7 månader. Sen blev ju mjölken för tunn så han åt ju som en tok. Men blev ju som aldrig riktigt mätt. Tråkigt nog så låter de som Alfred gör på samma sätt som sin storebror :-( Oj oj va ja grejja å hade mig. Innan slutet så åt han iaf yoghurt, banan och majs. Men gröt å välling sket han fullständigt i.

2008-12-15 @ 11:47:15
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Vanja.T.

Förstår hur du känner... jag har haft jätteproblem att få mina sluta amma å "snutta" hela nätterna, vet hur jobbigt det är. Man blir så låst å totalt slut.. Sedan har mina aldrig tagit nappflaskan, de skulle ha allt på sked, gröten osv. Så det är ju som svårt det med å ge allt på sked. Men det löser sig nog, det brukar bara bli liksom utan att man tänkt det. Han ser ju "välmående" ut din son, "go", så han slutar säkert mer å mer.. Tar han smakportioner än då eller?! Kram å sköt om er. Snart är det dags för mig...å som jag gruvar inför det som komma skall :( men men...

2008-12-15 @ 12:57:38
Postat av: Marianne

Tack för att ni svarar och förstår! Nej, det är ingen fara, han svälter ju inte :) Nappflaska dricker han gärna vatten ur, men inget annat. Smakportionerna går inte heller i. Men jag hoppas som du skriver V att en dag så bara fungerar det. Han skiter i tuttarna och vill ha riktig mat :) Tack och lov blir har jag mycket mat fortfarande, men jag oroar mej för när det blir mindre/eller om jag verkligen ska sluta.

Att det ska va så komplicerat... :)

Lycka till Vanja, hoppas allt går bra, för mej var det den häftigaste upplevelse jag haft! Åh du är ju van ;) Stor kram

2008-12-15 @ 13:29:26
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Nina

Melvin drack ju bara vatten ur flaskan, så fort de va välling i den så vägrade han dricka ur den. Men jag hoppas de löser sig för er. Du kan ju skylla på Sonne gener. De är ju tydligen bevisat att de kommer därifrån. Haha. Ja hoppas innerligt att våran bebbe kommer ta flaskan och äta gröt med stor aptit :) Orkar inte ha en till som Melvin va/är när de gäller maten.

2008-12-15 @ 13:37:01
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är ju ett mörker det där..när dom små liven inte gör som man vill/önskar, hur mycket man än försöker! :( Edvin var oxå trög från början...svårt å få i han nå´t över huvudtaget, men sen så lossnade det lite, och han åt gröt & burkmaten. Är ju frågan om du ska försvinna hemmifrån ett tag å låta gubben ta striden?? Fast det är ju inte roligt :( Hoppas att d ordnar sig! Kram

2008-12-15 @ 15:14:33
URL: http://tallbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0