Göteborg

Vår överraskningsresa för mamma till Göteborg, blev lyckad! 
Att väcka henne mitt i dan på torsdag, det var en höjdare, innan hon förstod vad jag sa :) Men sedan tog hon allt med ro. På tåget ner åt vi en massa gott, ost och kex t.ex.
Ingen sov speciellt bra, men de är svårt att göra det på tåg, Alfred gillade att åka tåg, och speciellt att det fanns en massa folk som kunde underhålla!
     

Vi kom ner till ett snöfritt och varmt Göteborg lagom till frukost, sedan åkte jag, Andreas och Alfred till svärfar och hälsade på honom på sjukhuset. De andra drog runt på stan, vi slöt oss till dem efter besöket, endel inköp gjordes. På eftermiddagen checkade vi in på hotell Riverton. Helt okej hotell, mest imponerad är jag av handfaten!

Ett sådan skulle vara omöjligt att ha hemma, för de skulle alltid vara smutsigt, men fräsigt var det.

Efter middag på Sky Bar, högst upp på hotellet, underbar utsikt!! Drog de andra på Kuta och Kör på Lorensbergsteatern.
Jag och Alfred stannade hemma på hotellt och bubblade i relaxen, jättemysigt, speciellt eftersom vi hade den nästan helt för oss själva.

Lördagen innebar ett besök på Universeum, alltid intressant och roligt att se.

 

Vi gick oxå på höjdpunkten Liseberg och spelade bort alla småpengar vi hade, åt på tågrestaurangen och njöt av allt fint pynt! Det gör sig inte lika bra på bild såklart, men ni får se lite i alla fall.
     



På kvällen gick de övriga och såg Nanne Grönvall på Rondo, jag och Alfred myste på hotellet.

Sedan söndag blev en cafedag, vi hann oxå med ett till besök hos svärfar som mådde mycket bättre idag! Kl 19.00 var det åter dags att styra kosan mot kallare breddgrader, trötta och nöjda!
Det är så mysigt att kunna åka hela familjen!

Nu är det dock väldigt länge innan nästa 50 årsresa... 16år... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0