Blåsväder och blodpudding

Nyss hemkommen från en tung promenad, men då ger det mer så vi är glada och trötta! Det var grått och blåsigt ute, det ryktas om mera snö, hoppas det faller någon annanstans där de inte har, t.ex. i Skåne skulle de behöva lite ;)
Min sena lunch ligger i stekpannan, blodpudding är så gott! Åt det jämt när jag sommarjobbade på Wiks, så billigt, enkelt, nyttigt och gott!

I veckan har jag inga julmåsten allt är klart och det känns så bra! Jag å Alfred ska bara ta det lugnt och vänta in julen :) Har aldrig varit så avstressad någon gång, och speciellt inte i december.

Jag var ute i boden och plockade fram skidorna, så de ska vallas och sedan är det bara ut och åka. Det är så lätt att ta sig ut när skidspåret bara är utanför huset. Får hoppas pappa har tid att va med sin son en stund snart!

Drängen utvecklas i en rasande fart, älskar att dra upp sig i spjälsängen, bara på knä än så länge och det är tur det! Krypa har han inte kommit på än, och han verkar inte intresserad av det heller... men rätt som det är så kanske han gör det med.
.


Lite bilder från luciafesten, då Alfred träffade tomten för första gången i sitt liv:
  

 

Amanda spelade sin låt, det var lite rampfeber i början men innan låten var slut så sjöng och spelade hon som en stjärna :) Hon är så duktig piga!
Luciatåget var oxå väldigt fint, roligt att det finns lite barn i byn, men de flesta håller på att vara stora. Får hoppas inflyttningstrenden håller i sig!

Nej nu ska jag fortsätta sticka på Alfreds julklapp.

Föresten är det någon som vet om nån go herrparfym?? Jag är helt borta på den fronten.. :) 

Och tack för omtanken, tipsen och råden om Alfred och matvägran, kan berätta att han helt plötsligt älskade morötter igår till middag, blir inte klok på bebisar i alla fall :) Men de var roligt att han åt lite annat än bröstmjölk, ska hålla upp tills helgen med gröten och vällingen, då ska Andreas få göra ett ordenligt försök!

Kram kram  


Kommentarer
Postat av: Nina

Han är så underbart söt lilla Alfred! Man blir så glad av att se er lilla solstråle. Jag köper Van Gils Basic Instinct åt Mikael. Den är helt underbar och jag har varit såld på den i många år! En riktigt kanon doftande parfym! Sen har både Puma och Mexx parfymer som luktar gott :)

2008-12-16 @ 19:20:42
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0