Äntligen helg!

Idag är vi lediga alla tre, det känns så skönt! Det regnar, men det gör mej inte ett skvatt, det är rätt skönt det oxå, jag har inga planer alls för dagen, men de blir säkert något bra av den! Karln i huset har sovmorgon, de är rhelt okej, jag är väldigt morgonpigg av mej. Njuter av morgonmys på tu man hand med Alfred, just nu ser vi på Pippi.

Igår var en rätt lugn dag på jobbet, jag hade äran att jobba med min flitiga bror så då är det nästan fight om görat :)
Sedan bjöd mamma på fika, Andreas kom oxå dit efter en "skogspromenad" som han säger, fast eg. var det fågeljakt utan resultat. Men de är väl promenaden i skogen som är de härliga eller vad säger ni jägare??

På eftermiddagen plockade vi "pärer" potatis, och det gick rekordsnabbt iår, på knappa två timmar hade vi tagit upp två pärland, förhållandena var på topp, torrt och fint och dagtid. Minns när jag var liten (vi hade iof mycket mer pärer att ta upp) då kunde de ta en halv dag och vi var tvungen att sluta när det inte gick att skilja på potatis och sten i mörkret.
Så nu har vi många löften om pärer hela vintern, bara att hämta. Jag saknar lite att vi inte har någon jordkällare här i Lavsjön.   
Tog några bilder men glömde kameran i traktorn...

Nej nu kurrar magen efter frukost!
Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0