En trotsig Alfred och snart jul!

Det är en himla tur att jag tillfälligt har ett nytt jobb, för annars skulle jag nog bryta ihop av Alfreds trots, han är helt hopplöst arg och bråkig nu. Helt plötsligt försvann min gullunge som varit solen själv, alltid go och glad, snäll och hjälpsam. Nu är alla motgångar fruktansvärda, han är inte med på något, ska alltid vara tvärt emot och gråter krokodiltårar flera gånger varje timme. Till och med på nätterna vaknar han och är jättearg på allt möjligt, härom natten kom han in i vårt sovrum och gapade och skrek för att jag inte låg i hans säng.
Som sagt är jag väldigt tacksam att jag just nu jobbar på Wiks där jag inte behöver fresta tålamodet speciellt mycket. Allt behövs hemma!

Det är tur att även denna period kommer att gå över :)
Det är så charmigt med barn, alla åldrar har sin charm, helt klart men även sina bekymmer.

Till råga på allt så går det inte längre blunda för att julen knackar på dörren, advent om bara några dagar, så ikväll har jag börjat med jul-städandet och -pyntandet, det måste vara färdigt innan fredagkväll, hur nu de ska gå till... Vardagsrummet är halvfärdigt, sååå mysigt blev det!
Årets nya pynt är två jättefina kuddar:



Alla lussebullar är bakade, här i huset "måste" jag baka tre varianter för att alla ska vara nöjda, Bullar med vit choklad, vanliga katter, och bullar med mandelmassa. Tur att det är samma deg till alla! 
Sitter här och funderar på pepparkakor imorrnkväll, men de är kanske lite väl vågat en torsdagkväll, Alfred brukar vara rätt trött. Dock åker Amanda bort i helgen och de skulle va roligt om alla barn var med och bakade... 
 
Ovanpå detta försöker jag få sonen att somna lite själv, har inte alltid tid att sova ner honom i ca 2-3 timmar varje kväll... Första kvällen ikväll var fruktansvärd! Men skam den som ger sej!

Nej nu ska jag sova några timmar!

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja de där med trots känner jag ju igen. Sam är ju helt galen. Fast denna vecka då han är sjuk så har det varit lugnt på skrik och grin fronten. Fina kuddar :) Ja jag måste sätta igång med advents städning och sånt. Men vet inte hur jag ska orka. Och tiden räcker som inte till. Men Mikael ska få hämta in alla jul lådor idag. Sam lär ju riva och slita i allt :p Hoppas ni får en mysig 1:a advents helg. Kram kram

2010-11-25 @ 09:21:18
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så fina kudde! :-) Å ja, deta med krokodiltårar, trots å kan själv är en uuuuuuunderbar tid, not! Tålamodet testas dagligen, tur att de med en blöt puss å ett äslar dig mamma kan få en att smälta. Men som sagt skam den som ger sig, bara att stå på sig och vara konsekvent.... KRAM å en fin första advent önskar jag er! <3

2010-11-26 @ 08:55:51
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0