En dag kvar

till en lååång välbehövlig och härlig semester. Ikväll jobbar jag till kl 21.15 och sen går jag på ledigt!
Det har varit en jobbig vår, usch så mycket tung och jobbigt det har varit, mest psykiskt. Jag känner mej helt knäckt och det är nog min stackars familj oxå som fått stå ut med en ständigt fräsande och arg mamma/sambo/bonusförälder...
Jag gör något åt det, försöker i alla fall och hoppas att hösten kommer gå lättare, men först, 6½ veckor ledigt!

Satt precis och läste doroteabornas (i huvudsak) insändarna på VK:s hemsida, det är så tråkigt att alla människor är så negativa och arga, de spyr galla och är elaka med varandra, usch vad NI sårar! Det är så onödigt och ser verkligen inte bra ut, då vem som helst kan läsa. Jag har svårt att tro att NÅGON skulle se Doroteabefolkningen som annat än en massa gnällspikar som inte ens kan stava rätt... Jag skäms för er!

Det finns så mycket bra i Dorotea se det istället och är vi missnöjda så är de bättre att skriva vettiga motioner eller prata direkt med de ansvariga. Precis som överallt (verkar det som) är vi fruktansvärt dåliga på rak kommunikation! Våga stå för vad Du tycker och gnäll inte utan var rak till rätt person så finns det säkert bättre möjligheter att få i alla fall svar på sina tyckande och frågor!

Jag njuter verkligen av min plats på jorden just nu, bara att gå en sväng runt sjön på rasten ger mej så mycket energi och livsglädje, att se allt det vackra vi har, jag är så lyckligt lottad att jag föddes just här! Vi har så enormt mycket att vara tacksamma för, hur ofta kommer vi ihåg det!?

Nej nu ska jag sluta predika och gå ut och skotta av min snad från släpvagnen, har ett jordgubbsland på G. Sedan väntar en cykletur till jobbet med min älskade lilla mamma.
Ha en alldeles underbar dag och kom ihåg allt bra ni har runt om Er

Kram!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0