Måndagkväll

Vilken kontrast, mitt liv är oftast ett väldigt stressig, stojigt och fullt upp, många järn i elden liv, men ikväll, är det alldeles tyst... Inser att jag behöver kvällar som denna, kvällar då Alfred äter upp sin gröt, borstar tänderna och somnar intill mej (efter ca 100 pussar) på nästan bara 45min :) Andreas jobbar och de stora barnen har åkt till sina mammor. Detta är även en kväll jag struntar i städning, tvätt och blomvattning! Onekligen skönt med dessa små lugn i tillvaron!

Helgen har varit underbar! Med små inslag av kaos såklart. Den började med att A missade bussen hem i fredags, vilken försenade oss men eftersom vi sällan kommer iväg i tid ändå så gjorde det inget. Väl framme i Umeå, resan ska vi inte tala om, eller jag kan nämna att vi satt med öronproppar halva vägen, Alfred var på sitt allra SÄMSTA humör. Men som skrivet, väl framme i Umeå installerade vi oss hos min bror, totalt nio personer och en hund i en tvåa. Vi fikade och sedan spelade vi "Med andra ord" åh vad jag skrattade!! Tårarna sprutade.

Lördag blev en dag av shopping, bara rolig shopping, dvs inga spikar eller limtuber eller dylikt bra att ha när vi renoverar saker, utan jag köpte mej en ny varm vinterjacka, en trendig skjorta/blus och några sockar. Amanda handlade en hel massa oxå, så även killarna än fast de ligger i lä när de gäller rolig shopping!
Vi hälsade även på min kära Jenny och Rut (tyvärr jobbade B), som bodde så fint!! Roligt att träffa dej och se allt fint ni har/gör!
Middagen intogs hos min svåger R, han hade fixat kanongod tacos, har en supertrendig lägenhet som Alfred gjorde allt för att sätta sin egen lilla prägel på :P Jättetrevlig kväll, även här hann vi med en spelomgång både "Med andra ord" och "Med andra gester" Jag och älsklingen förlorade det mesta, men lika skoj hade vi för det.

På söndagen testade vi Leos lekland, vilket var skoj, vi sprang och klättrade och åkte i flera timmar, jättebra, men Alfred är aningens liten, de är så mycket fart och barn överallt så lite orolig var jag att han skulle bli nerputtad eller trampad på i all lek. God och prisvärd mat hade de oxå.
Alla barn och jag sov mycket av resan hem sedan.


Idag var det åter jobb på Grindstugan, sedan blev vi bjudna på den godaste köttfärssåsen i världen av min underbara mamma. Som även passade lilleman medan jag var på möte ikväll.

Har varit väldigt dålig på att knäppa bilder på sistone, men inlägg utan bilder är skittråkiga så varsågod här är nåra gamla:





 


Min husliga lille kille.
I helgen har han även slutat med tutte, på mammas initiativ, jag fick enorm kritik, men men, det gick väldigt bra och nu är den ett minne blott!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaaa det var så kul att träffa er också! :D

Så han lagade tacomiddag, vad trevligt. ;)



Ja, jag vet att det är tråkigt med inlägg utan bilder. Jag måste verkligen skärpa mig också känns det som. Jag försöker ju ändå tvinga folk att kalla mig fotograf. :P höhö Men det är ju så himla krångligt att dra fram kameran jämt och min kompakta har dött.... jaja... tråkigt. ;)



Hoppas du få en fin vecka.

Puss

2010-01-25 @ 22:25:13
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Vilken toppen helg vi verkar ha haft, men just lugnet i soffan när barn sover å man är själv, i mina öron lät det nog allra bäst ;-) Kram kram til ldig och din huslige lille rins, tror jag lägger in ett anbud på honom som friare till Svea ler Verkar få en fin fostran redan i tidig ålder! :-)

2010-01-27 @ 20:33:34
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Vilka fina kort på sötisen! Ja Melvin berättade ju att Affe slutat med tutte. Inte illa med tanke på att han är så liten fortfarande. Måste ju va skönt att ha det bortgjort! Ha fortsatt fin vecka! Kramar från mig och barnen!

2010-01-27 @ 22:55:35
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Linda

Men så söt han är och så stor han ser ut att ha blivit. Länge sen jag tittade in på din blogg, har för mig att den var lösenordsskyddad sist jag kollade!



Ha en trevlig helg!!

2010-02-12 @ 14:16:11
URL: http://lertorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0