2010

Så var det ett nytt årtionde.
Vi var bjudna till goa vänner på nyårsaftonen, fick en ljuvligt god tre rättersmiddag! Väldigt trevligt hade vi, Alfred var verkligen i sitt vildaste jag :) Vi sköt raketer, lugnt och kontrollerat, jag personligen gillar inte att bränna pengar så, men vad gör man inte för sina barn, (Andreas och Melvin) de älskar allt som brinner och smäller :P Alfred som hade somnat vaknade förskräckt av allt smällande så vi låg och kramades in det nya året.
**Tänker dock på alla stackars djur som hade en mardrömsnatt igen...** (Baloo var hos farmor och farfar, i Dorotea hade han nog dött av rädsla..)
Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på då vi glömde batteriet till kameran hemma :(

Jag har än inte hunnit fundera ut något smart "nyårslöfte", jag är mer sådan att jag försöker varje dag istället, rannsaka mej själv och förbättra de som jag inte tycker om. Det ständiga är:
* att tillbringa mer tid med de som VERKLIGEN betyder något, (vilket jag faktiskt är rätt så bra på redan :) )
* jag skulle vilja hitta ett nytt jobb som jag trivs med, (gillar den egentliga arbetsuppgiften men de är så mycket runt omkring som kunde vara bättre)
* jag vill bli en gladare, nöjdare och trevligare människa (tror det löser sig av sig själv om jag lyckas med det som står ovanför)
* Fortsätta ta vara på alla ögonblick, uppskatta allt som är bra, för jag har det fantastiskt bra! Jag är nog den lyckligaste av alla!
* Ett konkret hopp om vad jag ska hinna iår är att måla mitt hus.

Nej nu ska jag göra kväll!
God natt allihopa



Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter ju perfekt! :) Både att hälsa på oss i nya lyan och att samtliga punkter ovan. :) Vi hade ett supernice skifte hemma hos Sara och Ubbe, eller inte hemma hos dem utan hemma hos Ingela och Sture eg. men med Sara och Ubbe. ;)



Rutan brydde sig inte ett dugg om fyrverkerierna, precis som jag trott. Hundskall eller smygande fötter är värre tycker hon. ;) hahaha



Imorgon bär det iväg hemåt med sorg i hjärtat. Tycker det är så jobbigt att fara hem efter så lång tid hemma (du hängde med va?). Men samtidigt ska det bli skönt att försöka ta tag i vardagen. Nya krafter av alla smällare som small in det nya året.



Vi ska ha ett lovely år i år Majsan. Var så säker. Puss o kram

2010-01-03 @ 00:12:50
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Susanne

Du är fantatisk vet du det? Så många av dina mål kommer bli fin fina!

2010-01-03 @ 11:35:10
URL: http://blueangel.blogg.se/nystart

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0