Måndagen den 15 februari

Så var det åter måndag efter en långledig helg. Vi hade stora planer inför denna helg, mycket skulle blir gjort hemma och vi skulle vara ute en massa och njuta av solen och försmaken på vårvintern. MEN så knackade ett litet virus på dörren och gjorde Alfred sjuk, han har haft närmare 40 grader på kvällarna och nätterna. Han är jättesnorig och tjock i bröstet. Detta grusade det mesta av planerna...
Men en liten sväng hann vi ut, mamma passade Alfred medan han sov middag och då smet jag ut, en snabb grillning på Lillsjön, åh det var ljuvligt gott kan jag lova!! Varma mackor och varm choklad ute finns det inget som slår. Trevligt sällskap hade jag, solen sken och nästan värmde, underbart!

Sedan har dagarna mest tillbringats med Alfred, Pettson och Findus och Teletubbies i soffan. Jag begriper inte var drängen tar sin energi ifrån, hela lördagkväll var det fullt ös, tänkte att nu är han frisk! Tempade bara för att kolla och då visar den 39,5... de är väldigt märkligt... Men sedan är det väldigt nära till gråten oxå, minsta motgång resulterar i floder av tårar. Min stackars kille. Idag är han peppar peppar feberfri än så länge, men han får såklart vara hemma, jag jobbar kväll och Andreas morgon så vi behöver nästan inte VABa heller.

Annars har jag tappat all energi, orkar inget och vill inget... Tog en tur på mina nya skateskidor i lördags men usch va jobbigt det var, det ska ju vara lätt att skate:a... Vad gör jag för fel??? Upp och ner går allt, det är väl så det är tänkt antar jag...

Idag kommer i alla fall Affes storasyskon, det blir roligt, synd jag inte hinner träffa dem idag... men resten av veckan är det bara jobb dagtid, bra!

Hoppas Ni får en fin måndag, min blir nog bättre än jag trodde ;)

Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Så trist när barnens sjukdommar kommer när det är helg å fint, vi har "missat" två påskar på raken pga det, så nu hoppas jag att svea gör bort det redan nu så man kan vara ute å njuta längre fram... Och nu är "medicin" levererad i form av mormors palt - det gillar Luran, så då torde hon äta :-) Kram kram!

2010-02-15 @ 15:30:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linkan

trevligt att den kanske blir bättre än du trodde! Här är vi friska än så länge men Joel ville inte äta välling ikväll... Får väl se, vi är ju lediga imorrn iaf! Kram

2010-02-15 @ 19:36:25
Postat av: Veronica

Usch, va jobbigt för han att vara sjuk

stup i ett...

Å de ordnar sej ska du se, nu skiner solen =)

2010-02-16 @ 08:30:51
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja veckorna går så fort så snart är han tillbaka.

Hoppas Alfred blir piggare snart!

Det är ju så jobbigt då dom är sjuka =(

Jag hoppasinnerligt att vi får en underbar vår vinter!! Det är ju som den bästa årstiden nästan!

Kramar

2010-02-16 @ 11:47:52
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0