Julstress

Nej, jag vet inte om jag kan skylla på den, men lite ont om tid är det allt...
En liten uppdatering är det dags för.

Idag började tidigt trots ledigdag, redan 5.20 var jag uppe, Alfreds första luciatåg stod på dagordningen, sååå vackert!! Min lille kille var tomte, en väldigt fin tomte!! Alla barn var så duktiga och fina, jag blir alldeles varm i kroppen, det måste vara den bästa luciaupplevelse jag haft.
Sedan fortsatte vi på jobbet och på mormors jobb, vi tog en tur upp till kyrkan, stämningsfullt, men lite för långt tyckte Alfred som bestämde att vi skulle gå mitt i allt... Sedan slank vi in på mitt andra jobb, träffade tomtemor, sist men inte minst åkte vi hem och lussade för pappa!
Alla ni som missade oss har chansen på söndag kl 15, lucia i Lavsjön!! ;)

Annars har det varit mycket trevligt och en hel del otrevligt här, vi har t.ex. varit i Lycksele, Lavsjö Åkeri bjöd på Hotell Lappland, Ronny Eriksson, minisvit med bastu på rummet, supergod mat och lite dans, tyvärr är jag en mycket kvällstrött kvinna nu för tiden så efter maten (strax innan 12 på natten) smög jag iväg och utnyttjade hotellsängen. Min käre karl utnyttjade baren istället och kom inte i säng förrän kl var 4, gissa vem som mådde bäst och kunde äta mest frukost på morgonen. En hotellfrukost sätter jag ALDRIG på spel! Det bästa med allt!

Nu i helgen som var åkte jag till Sundsvall, för en träff med mina äldsta vänner, det var verkligen en guldhelg, vi bodde kungligt i den finaste lägenhet jag sett, som ett kråkslott men såå vackert! Vi åt jättegott, pratade och bara hade det bra! Så lugnt så jag har inte varit med om maken på länge. Vi besökte även Norra Bergets julmarknad, den var väl värd ett besök!
Hemma låg hela familjen i magsjuka, tyckte sååå synd om dem, mormor och morfar förbarmade sig över Alfred och som tack för de fick även de baciller som har hållit dem i sängen mest hela veckan. JAG som ytterst sällan åker på magsjuka trillade dit just som jag börjat ropa hej, tack och lov en lindrigare variant. Så nu hoppas jag vi kan hålla oss friska över helgerna!

I helgen är de dags för den andra julfesten, har väl aldrig svirat så mycket sedan jag blev vuxen och mamma, tre helger på raken roar jag mej, denna gång Hotellet i Dorro, julbord, vi hade den äran att bli bjudna av ACCEll, trevligt trevligt! Alfred är bokad av mormor :)

Nu tror jag jag ska unna mej en stunds läsning...bara massa lyx! Var nämligen uppe halva natten och städade, så det är nog bäst att ställa klockan så jag inte sover bort hela dan :P
Trevlig LUCIA!


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, visst är det stämningsfullt och fint med barnen, jag har väl aldrig lipat på ett luciafirande för... men nu... oj så gulliga de var!!! Och vilket svirande, men jag hade gjort som dig, för en hotellfrfukost försakar man ju ALDRIG som sagt! Varma kramar å en fin lucia önskar vi er!

2009-12-11 @ 13:04:22
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Kan tro att han va tok söt som tomte. På söndag får jag ju se lill tomten :) Tack för gratulationerna. Melvin överraskade mig stort. Började ju nästan gråta. Han är ju bara för go! Ja men då ses vi på hotellet Imorron! Kommer kännas konstigt att vara utan Sam så länge. Och nu blir de första gången någon annan ska natta han. Men det går nog bra. Han har de ju så bra med mormor och morfar. Kram kram

2009-12-12 @ 00:08:24
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0