Ensam hemma

Tror det är första gången jag varit ensam hemma, utan att det varit för att jag behöver vila (ibland i början av mitt mammaliv så flydde alla huset och jag (helt utsliten) däckade några timmar. Men idag så tog pappa med sej Affe på shoppingtripp till Dorotea (skulle handlas hemligheter tror jag visst).
Oj så effektiv jag blir när jag får göra saker ostört! Först fick hela nedervåningen sig en ordentlig skurning, vet inte när jag gjorde det sist... Sedan har jag målat lite här och där på huset, sånt som inte hanns i höst när vi bytte fönster. Å sedan har jag stått några timmar vid min vedhög, så den minskar än om det tar sin tid när man är själv.


Nu ska Melvin på disco så han måste fixas, har en stek och rotsaksgratäng i ugnen, Alfred härjar runt i vanlig ordning, mannen och dottern i huset är ute och ränner...
och jag längtar efter att få sätta mej i soffan och slöa. Blir sliten av att vara effektiv.

Åh föresten så har min karl jobb igen i alla fall en stund, så nu får jag och Affe njuta av sommaren :) Lycka!

Trevlig helg alla mina fina läsare!

Kommentarer
Postat av: Vendela

Samma här! Jag blir oftast supereffektiv när jag får vara själv hemma i lugn och ro :-) och det är som balsam för själen ;-)



Kram

2009-05-30 @ 10:21:48
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0