Lavsjödagen (Så blev det)

Det sprack upp och blev riktigt fint väder när löpartävlingen drog igång, ca 20 löpare var på plats vi plaskade runt spåret och runt kom alla :) Var lite pirrig innan, och även under loppet, det var flåsigt men så gjorde jag ett nytt personbästa 22:37! Jag fick ett fint pris, ett fotsprickekit, jag har inga sprickor med det kanske blir nån gång!! Massa gott fika fikade vi efteråt, sedan hade vi besök hela eftermiddagen, J och J var här och röjde lite med Affe, skoj!! Sedan var de fullsatt på altanen oxå.
Middagen var utsökt, Chili con Carne och sedan Philadelphiatårta. En trio väldigt duktiga musikanter underhöll, jag sprang dock iväg för att hämta en trött Affe som var hos farmor så jag hann inte höra så mycket men hoppas de kommer igen!
Festen här i huset höll ut fram emot småtimmarna, jag orkade tyvärr inte delta utan låg och snusade på Alfred istället.

Idag har jag rullat palt inför Lajksjödagen imorgon, ett roligt gäng, massa paltar blir det säkert 800st. Sedan har jag och mina karlar spanat in marknan i Dorotea vilket gick rätt fort, fick äntligen tag på min rostfria STORA bunke som jag letat efter länge, så nu kan jag göra palt hemma med :) eller ja det finns något att ha smeten i alla fall, dethär med kamser är en konst!

Ikväll hade jag tänkt ha en lugn och skön hemmakväll med mina nära, hoppas att det blir så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0