Julpyssel och tomtemusik

Vilken härlig dag det varit såhär långt!
Jag har börjat slå in julklapparna, det är alltid lika mysigt!


Vi har tagit en promenad jag och mina småkillar, inte alls så otäckt väder som det såg ut att vara, lite blåsigt bara. Hade massor av ork, det kändes bra! För att köra barnvagn här i obygden på vintern är inget nöje om man inte är full av energi, för, på vägkanterna, där man promenerar, är det alltid en massa snö! Tungt är det! Men det är ju som sagt obygd så jag kan oftast gå mitt i vägen och där brukar det ha gått ett par bilar så där är det trampat och bra! :)
 
Vi har trallat till julmusik halva dagen och gjort klart adventsljusen, (tror jag).


Jag har letat igenom frysarna efter pölskött, imorrn ska jag få hjälp av min kära mor att koka och göra pölsa, det är gourmetmat det!!! MUMS!!

Så nu hinner vi med en lite tupplur innan vi ska laga, älgfärs och fetaost fyllda paprikor.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jasså du slår in dina klappar redan du!? Vi brukar göra det ihop på Lillejulafton! :)

Så fin din adventsstake är! Jag har inte bestämt än hur jag ska göra... brukar vara tidig med ideérna men inte i år! Men jag kommer väl på nåt!

Kram kram

2008-11-24 @ 19:23:21
URL: http://dobelieve.blogg.se/
Postat av: Suzy

Hej vännen!

Vad fint du gör, åh spännade att du redan börjar slå in klappar! Hmm, för jag har inte ens handlat!

hihi



Pratade senast med mina kollegor om norrland igår, när jag provade dunderbra underställ!

Helt lyckligt insåg jag hur perfekt den kom kommer att bli till en Lapplandsresa!



Ta hand om dig!

Kram

2008-11-25 @ 07:06:21
URL: http://blueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0