Sommar

Så har vi hamnat mitt i sommaren 2011, den går undan denna årstid. Jag väntar och väntar på att den ska komma, sommaren som jag tänker mej dej, värme sol och bad. Ledighet, glass och grill. Men jag vet inte, i väntan på sommaren i mina drömmar så går den riktiga, verkliga norrländska sommaren,
som den är, snabbt förbi.
Dags att vakna och inse att blir de bättre än såhär, så är de bonus ;)

Jag har ännu en ledig sommar, jag har inte jobbat en sommar sedan 2007, vilket är riktigt skönt!
Jag hinner med de få dagar drömsommar som är på en sommar.

Magen växer, de har dykt upp tankar på att vi faktiskt har en liten bebis om en månad +/- 3 veckor
(helt inställd på + 3veckor).
Det känns alldeles fantastiskt underbart, längtar massor till att få uppleva detta mirakel igen!!

Alfred har fått sommarlov, det är mycket roligare att ha sällskap här hemma, usch, jag gillade inte alls att vara ensam hemma, visst är de lättare att vila och göra sånt som man måste, men NEJ jag kunde inte njuta av det.
Älskar att ha min tjuriga 3åring hemma! 
De är så lyxigt att va på tu man hand, än om de är MÅNGA konflikter så att vi gråter båda två emellanåt.

Vad har vi gjort hittills!?

Förutom en massa nytta och renovering, plantering och jobb:

Midsommar firades i Tjusjön. Med Marlene och hennes familj och Rickard. 
Det var trevligt och mysigt och faktiskt inte så mycket mygg/knott/ohyra.


I helgen kopplade vi husvagnen och åkte på minisemester till Östersund. Vi besökte Storsjöbadet, vilket hade uppgraderats en del sedan jag var där sist, minst 15år sedan. Det var bra! Men efter någon timme stoj och plask så däckade Alfred. Han var varm som en kamin och somnade mitt i glasspausen, så vi gick tillbaka till husvagnen, sedan låg drängen i hög feber hela helgen. 
Vi andra gick på teater (i omgångar såklart), lite shopping blev det, mest sånhär rolig shopping ni vet, Byggmax och Jula och liknande :P Vi grillade och umgicks. Solen dök upp lagom till vi skulle åka hem...

Nu i veckan planeras grillning med en vän, en båt och tälttur, teater, ett spännande besök hos BM,
30årsfika!? och Lavsjödagen. 
Hoppas vädret blir bra!

Lite av sommarens bilder:


Frulle på altanen, de är sommar!


Killarna provar fiskelyckan i Tjusjön, dock ingen fisk...


Bättre gick det på Lavsjön, än om de bara blev kattfisk


Vi hade en mysig förmiddag på Risnäset med våra vänner Jon Joel och Maria
(och en hel hög med andra föräldrar och små barn)
Vilket härligt ställe! Dit åker vi alldeles för sällan.


Å så en magbild till Suss :)
(Dock är detta en månad sedan så lite större är den nu!)

Kom ihåg att njuta och ta vara på vår sommar!


Kommentarer
Postat av: Maria

man njuter alldeles för lite! ja försöker stressa på med målningen men det är bara att inse att det inte hinner bli klart innan semestern... Ses till helgen! Kram

2011-07-05 @ 21:22:17
Postat av: Tess

Ser ut som ni har fått njuta lite av sommaren och än är den ju inte slut ;)



Kanske får komma och hälsa på någon kväll nästa vecka om ni är hemma =)

2011-07-06 @ 10:36:21
URL: http://anntezz.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh så fin du är!!

Saknar er så när jag ser alla härliga fina bilder!

Massa kramar!!

2011-07-12 @ 11:50:25
URL: http://dobelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0