Måns

Så kom då äntligen vår lille prins, den 18 augusti. Som jag har väntat!
Med lite hjälp av en hinnsvepning så blev det fart, eller jag antar att de var tack vare den. Dock gick det lite väl fort denna gång, vi hann knappt fram, det var en plågsam resa kan jag lova.
Andreas var rätt nervös de sista milen :)
Men vi hann fram och allt gick fint, efter max 15 minuter i Lycksele så låg en helt perfekt liten kille på mitt bröst, jag kan inte säga att det var den ultimata förlossningen, känns som att jag inte riktigt hann med, men å andra sidan är det kanske inget att dra ut på i onödan heller.



Lyckan var total från första stund! På en gång var allt jobbigt och ont som varit under denna graviditet bortblåst. Det är en fantastisk upplevelse, det är en gåva att få bli/vara mamma! Det bästa som finns!


Andreas stannade på BB, det var väldigt mysigt och omtänksamt. På fredagkväll åkte han hem för att komma tillbaka på lördag förmiddag med Alfred och Amanda för att hämta hem oss.
Stoltare storebror än Alfred, det finns inte, han hade bara ögon för lillebror,
det första mötet mellan mina söner kommer jag alltid minnas!



Tårar av lycka välde fram när jag hörde allt Alfred sa till sin bror!

Här hemma har vi blivit uppvaktade, vi har fått MASSOR av fina blommor, det är sorgligt att snittblommor dör så fort, för de är så underbara buketter!
Även andra presenter har vi fått, det finns så många fina människor runt oss!
Tusen tack!
 



Jag tar vara på tiden mycket bättre denna gång, med andra ord så struntar jag i de mesta "måsten" här hemma. Jag ska ha dessa två njutarveckor innan Andreas börjar jobba igen, till att bara vara!

Andreas och Alfred håller däremot på och jobbar med garaget, hela tomten har förvandlats till en söndertrampad grusgrop :P IGEN...
Dock blir det väldigt fint och bra när de blir färdigt!

Nej nu är det dags för en tupplur!

Ha en fin helg mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Ingalill

Ett stort grattis fån oss på Krokvägen i Dorotea, en liten skrynklig rumpa har kommit till världen , DET ÄR LYCKA..

Vi vet.......

2011-08-27 @ 15:19:53
Postat av: Maria

Ha en riktigt fin helg ni med! Vi har precis kommit hem från badet i Vilhelmina. Den mindre bassängen var så perfekt höjd så pojkarna kunde gå runt själv med sina armpuffar på. =)Kram!

2011-08-27 @ 16:07:53
URL: http://tvillingmammanpalandet.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag skulle också vilja göra den riktiga klassikern, tror däremot inte jag kan hålla träningsnivån så hög nu när jobb och allt börjar igen. Kanske när barnen blir större, fast åldern lär väl knappast öka förutsättningarna för att fixa det. 3 mil löpning är långt, liksom 30 mil cykel...



Såå fina killar ni har :) Mys med lillbebisen, min lilla är redan 1½ år och har börjat inskolning på förskolan idag :)



2011-08-29 @ 17:19:22
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Erika

Grattis till den nya familjemedlemmen! :)

2011-08-29 @ 18:05:02
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Caroline

Stort grattis till pojken! Underbart söt han är.



Vad skönt att det gick så fort, men jag förstår samtidigt vad du menar när du inte riktigt känner att du själv han med. Det är både för- och nackdelar med en riktigt snabb förlossning. Jag längtar såå mycket själv tills våran tid är inne. Men jag kommer nog gråta ihjäl mig när E får träffa sitt syskon. Hoppas bara att hon kommer att vara lika snäll med den lill* som hon är nu. Hon pussar, kramar, matar med välling och ger den tutte utan på magen. ;-P



Kram till er!

2011-08-29 @ 20:10:26
Postat av: Maria

Jag lovar! ;) Men det blir nog du som drar på mig innan slutet ska du se. =)

2011-08-31 @ 21:07:06
URL: http://tvillingmammanpalandet.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Åhhh så fin han är er Måns!!! Å jätte GRATTIS, för jag tror minsann att jag itne skrivit det?! Har ju varit inne å kikat men från telefonen å då är jag för lat att lämna kommentarer... Njut nu allt vad du kan, för oj så fort den där föräldraledigheten går, vips jobbar man igen ;-P KRAM

2011-09-06 @ 15:23:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis till drängen!! :)

2011-09-07 @ 17:11:46
URL: http://lertorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0