God morgon!!

Torsdagmorgon, jag har en sjuk liten kille hemma, ögoninflamation, förkyld men ingen feber. Ska strax väcka A som sover och åka till jobbet för att jobba halva dagen. Tur att min bror backar upp oss på Wiks denna vecka!

Igårkväll hade vi en riktig huslig kväll jag och min sjukling, fast han tittade mest på Bullerbyn... Bakade i alla fall bullar och spökbollar, lagade 3 olika maträtter till matlådor och sist med inte minst tog jag hand om lite griskött, från en glad gris i Vilhelmina.
Hann även med min tvkväll, med Bonde söker fru, Berg flyttar in och Välkommen åter.
Ikväll ska jag på möte och sedan måste jag städa huset... lite i alla fall och fixa för Affes spökkalas på fredag (om gästerna vågar komma när vi har ögonbekymmer).

Helgen kommer ägnas åt mys och god mat, en tur på graven för att tända ljus, sedan måste jag försöka hitta oss två granar. Möjligen tappar jag min andra hälft en stund på lördagkväll, men vi får kompensera med en BRA film och massor med godis så klarar vi oss säkert :P



Igår handlades ytterligare några julklappar, tur internethandel har uppfunnits! Men jag har dock lite panik, de är inte lätt att hitta på bra saker att ge de större barnen... Mitt mål är att vara klar innan första advent så att jag bara kan njuta av julmånaden då, baka nån kaka och INTE stressa.
Hoppas det går enligt den planen.

Nej nu ska jag fixa mej så jag kan visa mej bland folk idag :)

Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Maria Lindqvist

ja ska också ladda upp med godis och film på lördagkväll! hoppas ögona ger med sig snart på alfred...

2010-11-04 @ 21:20:01
URL: http://tvillingmammanpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0