Första advent!!

Redan första advent, det kommer inte som någon överraskning direkt, vilken vecka det har varit!
Jag är helt knäckt! Hoppas att det blir julefrid nu framöver!
På jobbet har det varit fullt upp, vilket är JÄTTEROLIGT än om det tar på krafterna. Mycket trevligt folk som kommer och kikar efter julklappar, vi har fått in massor mer saker (i våra mått mätt) så jag har plockat de senaste veckorna, och får inte upp en pryl till :)

Hemma blir det mindre tid då jag jobbar mer, och att försöka sej på att städa medan barna är uppe de är bara att glömma då lilleman har blivit så klåfingrig igen, bränner/klämmer/slår sej på allt farligt hela tiden.
Så adventstädningen har jag gjort på nätterna... (precis som alla andra småbarnsföräldrar antar jag). Jag är ingen kvällsmänniska, men de går bättre och bättre detta nattsuddande, snart är jag som dej mamma :) 

Igår började dagen med att Kero fick sluta sina hunddagar, han hade blivit sjuk på fredagkväll. Men de fanns ingen tid att vara ledsen då jag lovat att hjälpa till med serverigen av julbuffe i Lajksjön.
Det startade som en katastrof men blev jättebra till slut! Värmen hade stannat så när vi kom dit var det endast någon plusgrad... Men tack vare alla duktiga och hjälpsamma människor fick vi igång pannan och sedan blev de rätt okej temperatur efter några timmar. Maten var bra beräknad och det var full fart, en jämn ström med människor hela dagen. Är så tacksam att jag slapp undan disken, var sååå trött när kl var 17, så de andra skickade hem mej! Hela kvällen satt jag i soffan, orkade INGENTING!
En hel del tårar rann, vilket var väldigt skönt!

Imorse tände vi första ljuset, åt risgröt och skinkmackor, en lugn och behaglig dag ska det bli! Vi ska hälsa på folk och kanske titta lite på julskyltningen i Dorotea.
Det är kallt ute, -20, men vi får klä oss! Så kanske ses vi i kylan :)
Ha en riktigt härlig första advent!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Glad Advent!! Glöm inte att andas ibland och ägna dig åt lite egentid!!



-20 grader låter kallt och ruggigt, här har vi -3, lagom kallt! ;)



Hoppas dagen har varit bra! Kramar

2010-11-28 @ 17:17:25
Postat av: Maria Lindqvist

Ja glöm inte att ladda upp så du orkar med själva julafton också. ;)

Här känns de väldigt lugnt... Hinner inte med ett dugg och den tid som blir över orkar ja inte ta tag i så mycket... Det får nog ta den tid de tar de här med julpyntandet. Hittar inte en av mina julgardiner så i vardagsrummet har ja bara bytt i ett fönster.. skitsnyggt! :P Men hoppas vi kan ses nåt i veckan. Kram

2010-11-28 @ 21:05:12
URL: http://tvillingmammanpalandet.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja kom ihåg att varva ner och ta det lugnt. Men i veckan har du det lite lugnare kanske? Iaf inga stora barn som bråkas ;) Melvin är som besatt av sitt nya spel. Själv ska jag köpa tränings spel till så man kan träna här hemma då barnen lagt sig. Ta hand om dig! Kram

2010-12-01 @ 17:07:08
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vad bra att de kommit, då ska jag försöka ta mig ut innan de tar slut igen ;-P Med en klåfingrig Bogge är de suveräna, har dessutom lovat att köpa åt en på södern som inte får tag på liknande där :-D KRAM KRAM

2010-12-01 @ 18:09:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja att sluta med tutte är det inte läge för just nu. Dessutom suger ju Anton på tutte så jag skulle tippa på att Sam skulle ta hans istället. Ja men va härligt för dig att ha A hemma om kvällarna. Sam är iaf bra på att somna i sitt eget rum. Kan ju hända att han vill komma till oss på natten. Men han somnar ju själv å i sin säng. Underbart. Behöver bara lägga ner han å gå därifrån. Nä nu ropar sängen. Fick en sängkamrat. Melvin har så ont så han får sova med mig. Ha det bra. Kramar!

2010-12-02 @ 22:47:46
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Han kan väl ta med spelet till er en sväng på jullovet. Men det där spelet har kostat mig mycket pengar :s Inte kul. Bara en till "spel dosa" kostar 530 kr plus en nunchuck som kostar 180. Å spelen kostar multum även dom. Men roligt äre :) Nu fattas bara en balance board och ett tränings spel. Hoppas ni är pigga och krya! Här är vi förkylda allihopa. Känns inge kul alls. Har mycket att stå i inför lördagen men orkar inget! Kramar!

2010-12-07 @ 11:30:23
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Just nu håller jag tummarna på att vi och mina gäster tänker hålla sig friska och inte bli drabbad av någon kräksjuka. Vore faktiskt en katastrof i mina ögon!

Nästan så jag knappt vågar gå på lucian på dagis imorron bitti! Men Anton ska få va hemma och sen blire till å sprita händerna =p



Har sååå grymt mycket att göra inför helgen, å så hamnar man framför datorn ;-)

Är rädd för att det är jag som kommer få magsår innan helgen är slut ;-)

Men har jag tur så kanske Mikael hjälper mig att diska iaf! Så jag kan få nån minut med familj och vänner!



Hoppas nu att även du kan få lite julkänsla och stres fria helger!

Kram

2010-12-09 @ 13:26:14
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja inga barn ska behöva ha fulla vuxna omkring sig, särskilt inte på jul!!! Hoppas allt är fint å att du/ni inte är sjuka nu när det snart är jul <3 Kram

2010-12-19 @ 21:37:24
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0