Sommaren är här

Det är verkligen varmt här i norr, rena tropikerna. Fuktigt och varmt, det regnar och åskar rätt som de är, inget bra målarväder, jag har massor med målning att göra, (som alltid på våren). Altanen är prio ett! Andreas har byggt en liten trapp och vi håller på med vindskyddsfönster, sedan måste vi fixa räcket på trappen. Hade en plan att det skulle vara klart till nästa helg, hehe... ja ni som känner mej vet ju vilken tidsoptimist jag är, än en gång är det nog bara att inse att allt tar MYCKET längre tid än jag tror! Skyller mest på vädret...

Idag har jag varit ledig, skulle på kurs, men Alfred var INTE alls okej så jag fick ringa och "sjukskriva" oss, det är inte nån förkylning eller sjuka utan något annat, vet inte vad men dagsformen var inte bra så jag hade inte hjärta att lämna honom på dagis. Det är väl någon jobbig fas i livet, gråter gör han varje gång vi lämnar honom oxå... tjurhåller fast oss, stackars liten!
Så vi har varit hemma och myst, lekt i sandlådan och cyklat lite, bara varit tillsammans. Hoppas morgondagen blir bättre!

På torsdag går Blodomloppet av stapeln, jag har verkligen inte kommit i form till det iår, det går så tungt och jag har aldrig riktigt tid att träna, så målet iår är bara att orka springa milen, det får ta den tid det tar, lite surt men men, det kommer fler år! Roligt att göra något annat tillsammans med jobbet.
På lördag ska vi åka till Lycksele djurpark, Kommunal firar 100år iår och de ordnar buss till Lycksele och inträde på djurparken, hoppas på bra väder och lagom mycket folk.

Nej nu ska jag ägna mej åt min vilde innan vi ska sova, konstigt att jag blir så trött av att ha ledigt... ;)

Kommentarer
Postat av: Kia

Vad skoj! Då ses vi både imorn och på lördag! :)

Du är duktig som tänker springa! Och milen å allt! :) Är nöjd över att gå i rask takt 5 km jag! ;) Nästa år kanske jag vågar mej på att springa? :D Kram och hoppas att lillkillen är gladare nu!

2010-05-19 @ 20:15:07
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0