En gladare människa

Idag är första dagen på mitt nya liv, då jag ska vara en gladare människa!
Det har varit en tung höst och vinter, jag har bara blivit mer och mer deppad... Skyllt på både det ena och det andra, men igår kom jag fram till att det beror på mej, det är jag som styr över mitt liv och det är upp till mej att må bättre och vara gladare!
Detta kom jag fram till när jag suttit en hel kväll med mamma och min bror Patrik, Patrik är den ständige optimisten och har hela tiden sagt att jag är så negativ, bara tänker det värsta och sämsta om allt. Åh jag har bara blivit irriterad på honom, MEN han har rätt till stor del.
Så nu ska jag ta tag i mej själv (igen :) ) Vara glad helt enkelt. (Vilket inte alltid kommer vara enkelt men det går om jag tror på det!)

Så det kunde inte börja bättre än en ledig dag, jag älskar att vara hemma och ledig!
Vi tog sovmorgon till halv 8, ljuvligt! Vi klev upp och satte igång med storbak, det blev semlor, banankaka och chokladbollar. Vi åt frukost under tiden och njöt av varann, Alfred diskade, hjälpte till med baket och var med på alla möjliga sätt :)
Andreas klev upp och umgicks med oss, vilket var väldigt roligt eftersom vi nästan aldrig hinner träffas, vi gick ut och skottade snö allihopa. Det har verkligen vräkt ner, äntligen!! Jag blir så glad, fast det är lite besvärligt oxå, körde fast igår, det ska vara 4hjulsdrift på bilarna här uppe... Men ändå gillar jag mycket snö!!!

 





Sedan gick vi in och åt lunch, mysade innan A började jobba.
Jag och Alfred har varit på skolan här i Lavsjön och tränat, det gick faktiskt okej, trodde aldrig han skulle vara nöjd med att roa sig själv så länge. Dock hade jag andan i halsen när vi tränade med vikter, hans stackars tår illa ute många gånger :P Hur skönt som helst att ha använt kroppen lite!

Väl hemma körde Affe ett extra pass:



Mamma upp i dan :)

Vi lagade en underbart god middag :Bacon inlindad laxfile med potatis ärtor och sås!
Behöver jag påpeka att dagen inte kunnat bli bättre ;)

Hoppas er dag oxå varit kanon!

Kommentarer
Postat av: Kia

Härligt att höra att din dag varit bra!

Vet vad du menar om att måsta blir glad. Har själv en förmåga att vara arg och tvär mot mina hemma. Blir som att man tar ut de hemma...

Ska också försöka bättra mej!

Kram

2010-01-28 @ 22:36:08
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Veronica

Wow, Affe kommer att bli kung på det där!

Jo, lovikavantar, mönster, stickor?

KRAM!

2010-01-29 @ 09:04:42
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Japp, allt sitter i inställningen, å den rätta inställningen till livet verkar du ju ha :-) Underbara bilder på en tränande Affe! Önskar er en toppen helg. Kram kram

2010-01-29 @ 14:18:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Hejsan!

Hur går det för dig? Är du en gladare människa nu?



Men så underbart söt han är lilla Affe!

och verkligen mamma upp idan när han tränar på träningsmattan! Han lär väl bli lika hurtig som sin mor!

Hoppas ni haft en bra dag idag! och laddat krafterna för veckan! Nu när bus Melvin kommit hem oxå!

Kramar!

2010-02-01 @ 15:47:55
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

hm min kommentar verkar ha ätitsupp av internet monstret ;-P

Skrev just att så skönt att slippa nappen, dock så sover svea lika bra utan när hon väl somnat så det är inget prolem, men att komma ihåg dem om man ska någonstans om kvällen å så... Hade gärna slutat om inte nr 2 snart skulle titta ut, inte idealiskt att hon slutar å den får ha napp kanske ;-P

Stor kram på er!

2010-02-04 @ 07:55:48
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Nu kan du titta på min blogg och spana in lille Tom, om han nu kommer heta så ;-)

Skit söt!

Är så stolt så jag tror jag spricker!

Kramar

2010-02-05 @ 20:30:58
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Oj, ser att jag skrivit TOM, skulle ju stå TIM! ;-)

Hade du roligt i lördags?

Jag va en aningen onykter tror jag bestämt!

Dom där tequilerna som slank ner gjorde sitt!

Ojoj! Men nu kommer det dröja länge innan jag far ut igen!

Satsar på Dorotea dagarna till sommaren ;-)



Kramar!

2010-02-09 @ 22:17:49
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, nu kommer jag vara en skötsam och lugn mamma ett tag framöver!

Nästa gång får Mikael gå ut istället!



Ja men dom tror ju att det är något mer än öroninflammationen som ställt till det för han!

Men har inte fått höra provsvaren än =/



Absolut att jag hör av mig då datum och tid bestämts för smyckes partyt!

Jag är inte så mycket för smycken men det fanns så otroligt mycket fint och billiga!

Rätt kurs då man är mammaledig ;-)



Idag har jag ju fyndat gympaskor till Melvin som han kan ha till sommaren =)

halva priset!

Som hittat!

Kramar

2010-02-11 @ 20:06:28
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Morron i kallväret! Ska detta aldrig ta slut?! Får ha bilen på motorvärmaren utifall att... Men ännu tror jag det är lungt ett par dagar ler

Så det var på tal att er Affe låg i säte å skulle vändas? Det visste jag inte, skönt att ni slapp, även om det inte på långa vägar var så obehagligt som jag föreställt mig. Stor kram och en trevlgi helg till er! <3

2010-02-12 @ 08:50:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Förstår att du är rädd om dina lediga helger!

Har sagt det förr men säger det igen, ni gör det bra som jobbar helger!

Eloge till er.

Har ju turen att slippa det ett bra tag till iaf!

Jag hoppas att jag aldrig hamnar i den sitsen!



Jag och Melvin har skurat alla köksluckor.

Blev så glad då han ville hjälpa till.

Så nu ska vi snart baka kladdkaka.

Sen skulle han på badhuset ikväll =)



Kramar!

2010-02-12 @ 14:11:06
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Så du har haft krupp och minns det rent av... huga. Såg otäckt ut och jag såg Sveas panik... så jag kan förstå att det är något man inte glömmer. Hålelr tummarna det var en engångsföreteelse, och att denna natten är lugn. Men är förberedd på det värsta då hon fortfarande är lite hes och hostar... kramis! Nu ska är rafsas ihop lite grejor så det inte ser ut som en bomb i morgon skratt Kram!

2010-02-12 @ 17:43:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Luran hälsar å tackar för grattiset å lämnar en stor krya på sig kram till affe så här på alla hjärtans dag! Här mysar vi med film och glass. KRAMIS

2010-02-14 @ 17:03:09
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0