Den vackraste på denna jord

Det gör ont i hjärtat av kärlek till min Alfred. Varje dag får han mej att skratta, varje dag är jag så tacksam för vår underbara son!!

 

Idag tog han sovmorgon, vilket man får om man är sjuk, men de har gjort att alla dagens rutiner förskjutits rätt mycket, så nu sover han lunch... Känns lite gruvsamt med nattningen ikväll, den blir nog sen.
Imorgon ska vi på dagis/jobb igen, Alfred har varit hemma hela veckan, sjuk sedan i fredags. Så han längtar till sina goa fröknar och vänner på dagis!

Jag har precis som jag ska bara varit till för Alfred dessa dagar, inte gjort ett enda dugg husligt arbete. Har ingen ork eller lust just nu, så då får de vara.

Andreas däremot jobbar på, bara toaletten kommer så ska den sättas dit och allt annat oxå sen ska jag visa er vår nya fina lilla toa uppe. Idag är han ute och bygger på kuren till husvagnen, det har varit ett långt avbrott mest på grund av kylan. Men vi håller tummarna för att den ska kunna användas till påsk!

Igår var det fettisdag, då gjorde vi som de flesta andra, svullade semlor, tro de eller ej men de fanns kvar så jag kunde trycka i mej en idag oxå. Har vallat mina skidor för en välbehövlig tur ikväll medan Amanda tränar fotboll, usch så jag kan äta, allt är alldeles för gott :) (Eg tycker jag nog inte ens de är usch, jag njuter verkligen av allt gott som finns) Tur jag gillar att röra på mej!





 

Fick "dyr"rosor av mina älsklingar på alla hjärtans dag, de står och doftar ljuvligt. Blir så glad och lycklig av alla underbara männsikor runt mej! Ni betyder massor!!

Hoppas Ni får en härlig onsdagkväll!!

  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack sötnos!! :D



Jag har faktiskt också ätit semla i år! Brukar ju aldrig baka (typ i huvdutaget) men på praktiken så bjöd de alla på semlor. Lyckliga jag, bara att äta. ;) hihihi

2010-02-17 @ 21:33:47
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja med tanke på hur smal du är så kan du nog äta utan att ha dåligt samvete. Jag har unnat mig 1 semla och den va utan socker iaf. Men fler lär det knappast bli. Men gå ner i vikt kan jag ändå inte göra. Fattar inte va de är för fel på min kropp :( Blir så ledsen. Skönt att Alfred är frisk. Och han är så underbart söt er lille pojk. Ha det gott. Kramar

2010-02-18 @ 14:03:03
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja tänk om jag ändå kunde virka, men äran för lampslöjan får nog mamma ta på sig :-) Hon virkade massor förut men tror det är ett tag sen sist.



Inte dumt med blommor på hjärtansdagen, hmm Janne har aldrig köpt några, och jag skulle bli mäkta förvånad om han skulle göra det ;-)

2010-02-19 @ 15:14:09
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Nina

Hoppas du får en bra helg trots arbete.

Ska ju lix ändå bara vara kallt!



Jo, jag hade ju tänkt börja simma på måndagar! Då ska mamma ta Sam.

Ska bli skönt att få röra kroppen på annat vis än bara promenader!

Känns ju surt att det bara står still, men bättre det än att vågen ska visa +

Måste ju tänka lite positivt iaf ;-)



Kramar!

2010-02-19 @ 21:12:35
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Vilket fint inlägga Marianne, med mina gravidhormonerr behöver jag bara se bilden på affe för att bli rörd, å så rosor å vackra ord om familjen... tja tårarna är nära ler Man ska vara så glad för sina nära och kära!!! OCh jag tar dig på orden vad gäller "medicinen", hoppas vakna lite piggare i morgon :-) Fortsatt fin helg! <3

2010-02-19 @ 21:34:41
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Kunde inte kommentera på inlägget ovanför så jag skriver här istället!



ja vilken toppen helg jag har haft!

Så skönt att bara ha fått vara jag!

Men har saknat mina killar som tusan iaf!



Och nu är ju Melvin hemma oxå!

Han va upp på ica och köpte sig en munk!

Token där. Nu far han mest som han vill =p

Bara inse att han börjar bli stor.

Även här måste nya kläder inhandlas.

Och mycket dessutom!

På fredag ska vi ner på husvagnscenter och köpa nya skoterkläder till Melvin! Hoppas dom har något bra åt han! Overallen börjar bli för liten och nött är den oxå!

Ska ta och göra en stor klädbeställning ur H&M åt båda barnen!



Hoppas er helg varit bra trots att du arbetat!

Och jag hoppas verkligen att Affe mår lite bättre nu!

Kramar

2010-02-22 @ 14:15:37
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja visst har du rätt, när det gäller att bädda sängen och lyssna på vad man säger så kan man ibland tro att han är en treåring =p

Han kan verkligen driva mig till vansinne ibland!

Skiter totalt i vad jag säger!

Men nu ser det ut som 7 svåra år i hans rum. Så snart kommer sopsäcken åka fram och jag kommer att kasta allt skräp och sånt som han inte leker med!

Jisses så brydd han kommer bli!



Ja vilken kanon helg vi hade!

Goda vänner är som balsam för själen!



Hoppas ni har det bra trots kylan!

Å förresten, har läst ut Snömannen nu!

Den va kanon bra!

2010-02-24 @ 11:32:45
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag kan inte kommentera under ditt nyaste inlägg, så det får hamna här å jag får hoppas att du får syn på det!

Jag har hittat en tävling som passar dig!!

http://alskadehjartegryn.blogspot.com/search/label/T%C3%84VLING

Väpnarluvan, tänkte jag ju på =)

Hoppas ni har en kanonhelg å att det är bättre vder i Borga än i Lavsjön!

Å givetvis så ska det bli många (å förhoppningsvis långa) löpturer så småningom!!!

KRAM!!

2010-02-26 @ 14:09:42
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Sofie

Så underbart att ha en sån fin liten pojke!:)Var rädda om er kära vän!!



KRAM

2010-02-28 @ 13:56:02
Postat av: Sockenvägens Söta

Tack goa du, vi njuter av varje sekund! <3

Att det kan vara så ljuvligt med en liten, hade nästan glömt... ler Kram!

2010-03-02 @ 19:22:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej hopp!



ja det va då typiskt att det blev en helg då du inte kunde!

Det va ju så typiskt att denna tjej bara kan på helger! Och det är ju så sällan vi är hemma en helg dessutom!

Men jag har lite bilder på några smycken! och sen kan du ju titta på dom jag har, och titta på deras hemsida www.dagochnatt.se! Skulle du hitta nått som är intressant så kan jag ju fixa =)



Hoppas ni får en kanon bra helg uppe i Borgafjäll!

Vi far kanske till lövsjön men har inte bestämt oss än! Va sugen på att fara till Borgafjäll på lördag kväll och äta tacos!

Kramar!

2010-03-03 @ 16:15:05
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, fölosningar är mirakel, älskar att höra/läsa om andras förlossningar sedan jag själv fött barn, innan kunde jag inte riktigt föreställa mig vilket under det var... Önskar er en toppen fin helg, vädret verkar äntligen vara med oss :-)

2010-03-05 @ 18:32:09
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Vet du vad det bästa var?! Jo, att Magnus gillade Morbergs kokbok lika mycket som jag och bjöd på raggmunk och fläsk ala Morberg igår :-) Kan lova att jag uppskattade det! Stor kram till er <3

2010-03-10 @ 14:11:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Han har då inte klagat nått över att det inte blev någon slalom. Då va det värre för Amanda som det verkar!

Hoppas vi får många fina helger framför oss nu!

Och ett STORT grattis på födelsedagen!!!

Hoppas du får en bra dag trots att du jobbar!

Pratade en sväng med A idag på byn och vi ska byta några dagar vid påsk!

Kommer ha Melvin under själva påskhelgen och sen får ni ha han några dagar under veckan istället!



Kram!

2010-03-10 @ 15:16:28
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja de är rart med barn. Sam har ett fruktansvärt humör. Och rackarn så arg han kan bli ibland. Sen är Melvin väldigt duktig på att reta han oxå. Ibland känns det som de är ett dårhus här hemma! Ja klart barn ska ha regler. Är helt på er sida gällande denna incident! Man kan faktiskt inte sova bort hela dagarna. Sen kan jag tänka mig att Amanda håller på med en liten tonårs revolt kanske. Lite extra känslig. Ajja, tur du har den nya sms kungen ;) Han har messat med Markus Eriksson hela kvällen. Nu tar jag av han mobilen för denna dag. Han är ju helt tokig :) Brås kanske på sin mor ;) Natti Natti!

2010-03-11 @ 21:57:53
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja här är det idé torka gällande middagsmaten oxå! Är så less på att laga mat oxå!

Ja han har blivit bättre på morgonen, Melvin!

och det är skönt! Man behöver inte tjata och bli irriterad över att han sitter och dagdrömmer hela tiden!

Han är så glad för att han ska få äta tacos imorron. Ändå åt vi det i fredags! Han blir nog aldrig less på det!

Nä här luktar det lite mystiskt ifrån Sam, måste nog byta blöja ;-)

Ha en bra dag!

2010-03-18 @ 10:21:58
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Tittar in en snabbis innan det äntligen bär av ut i SOLEN :-) Nu är bägge barnen äntligen friska, så vi ska "äta ute" idag, som man lägtat!!! Antar att även ni är ute och njuter av solen? Massor av kramar från socken vägen <3

2010-03-21 @ 09:35:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Men oj så skönt att ha fått in rören, hoppas det hjälper å er charmknutte får vara frisk nu och att ni kan njuta av vårvintern riktigt ordentligt!!! Massor av kramar!

2010-03-22 @ 21:24:31
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0